Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

latency i GB?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 14:42

hur är det med latency i Garageband? jag har tänkt att ta inspelade trummspår från vår trummis och sedan plugga guitarr och bas direkt i inputen på min Powerbook G4 och spela in ovanpå trummorna? Är detta genomförbart eller bara en dröm?

:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 14:57

Inte för jag provat men det låter ju som det uppenbara användningsområdet (om jag minns keynoten)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 15:11
Ursprungligen av Philip:

Är detta genomförbart eller bara en dröm?

Kommer att fungera bra.

Hur är det med latencyn? Kör den med den absolut minimalaste möjliga eller? Skulle inte förvåna mig om det eftersom Garagebands sega hastighet kan ha med det att göra (t.om Reason inställt på 2ms går inte så värst bra på min iBook)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 17:14
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Hur är det med latencyn? Kör den med den absolut minimalaste möjliga eller? Skulle inte förvåna mig om det eftersom Garagebands sega hastighet kan ha med det att göra (t.om Reason inställt på 2ms går inte så värst bra på min iBook)

Den är helt ok. Dvs jag bryr mig inte om sifforo utan låter det bra (vilket det gör) så fungerar det.
Och GB seg? det har jag aldrig märkt . . . var skulle den vara seg . . ?

Ursprungligen av xis:

Den är helt ok. Dvs jag bryr mig inte om sifforo utan låter det bra (vilket det gör) så fungerar det.
Och GB seg? det har jag aldrig märkt . . . var skulle den vara seg . . ?

Nej, GB är inte segt så länge man öppnar ett nytt arr med endast Grandpiano som aktivt instrument. Kommer man däremot upp i ett par instrument och loopar så segar det. Exakt samma seghet som "Soundtrack" drogs med innan den senaste uppdateringen. Vi får väl hoppas att det kommer en liknande uppdatering till GarageBand inom kort.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 21:12
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Nej, GB är inte segt så länge man öppnar ett nytt arr med endast Grandpiano som aktivt instrument. Kommer man däremot upp i ett par instrument och loopar så segar det. Exakt samma seghet som "Soundtrack" drogs med innan den senaste uppdateringen. Vi får väl hoppas att det kommer en liknande uppdatering till GarageBand inom kort.

Fast det där förstår jag mig inte på . . . jag gör väl nåt fel.
Jag har 15 spår med mukvaruinstrument, 4-5 audio spår utan problem . . . ingen seghet här inte. Men jag kanske har ställt in det hela fel . . . .

Ursprungligen av xis:

Fast det där förstår jag mig inte på . . . jag gör väl nåt fel.
Jag har 15 spår med mukvaruinstrument, 4-5 audio spår utan problem . . . ingen seghet här inte. Men jag kanske har ställt in det hela fel . . . .

Ja, eller så gör du allt rätt och jag misslyckas på min dual 867, en Imac Globe 800Mhz och en radda Emac 800Mhz.

Vad har du för dator xis?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 00:21
Ursprungligen av Jont Olof:

Vad har du för dator xis?

SE 30
Som det står på "listan" 2x1ghz mdd med max ram.

Ursprungligen av xis:

SE 30
Som det står på "listan" 2x1ghz mdd med max ram.

Okej jag är en klåpare!

1
Bevaka tråden