Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bok om OSX - några tips?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-18 18:31

En kompis till mig som jobbar på en datorsupport har precis switchat till mac för att bredda sin kompetens. Han är glad i sin nya iBook men vet inget om OSX. Någon som kommer ihåg vad de böcker de testade i septemer eller oktober numret av MacWorld hette? Kollade på bibblan men de numren fanns inte där.

Några andra givande tips?

Tack på förhand
//dei

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 18:40

Vet inte vad det var:
Men att beställa hem MacWorlds Mac OSX Bible Panther edition borde väl gå fort.

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 18:41

Men vad tusan - spela Allan och be honom RTFM (man i terminalen )

Själv funderar jag på att köpa O'Reillys "Mac OS X Panther in a nutshell" , en 904 sidors bok och O'Reilly har ju ryktet att göra förmårrat bra böcker.. Någon som läst den?

Annars letar jag också efter en bra Mac OS X bok om man verkligen vill lära sig hela systemet? (ingen bok som bara visar det grafiska, här ska rotas i terminal-läge.. )

edit: fixade in en länk med.

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 22:58

Mac OS X unleashed eller liknande, skall vara bra har jag hört (med reservation för stavning). Annars kan du söka här på 99Mac vilket jag gjorde en gång, det gav en hel del.

• Medlem
  • Mark
  • 2004-02-18 23:31

Jag har en lite äldre bok som heter "Mac OS X Disaster Relief, Troubleshooting techniques to help fix it yourself" skriven av Ted Landau och utgiven av Peachpit Press. Den har varit till god hjälp flera gånger och kanske kommit i nyare utgåva för 10.3. Hittar du den så rekomenderar jag ett köp eller lån.

/c

Äger själv David Pogues "The missing manual X" Kan inte annat än att rekomendera denna bok. Skriven på ett mycket läsvänligt språk. Jag har faktiskt läst boken som just bok. Enkel att slå upp och hitta det man söker.
Den version jag har är Second Edition med Jaguar. Det finns troligtvis en Panther variant ute nu.
Rekomenderas varmt.

T-son

• Oregistrerad
  • 2004-02-19 00:03
Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Den version jag har är Second Edition med Jaguar. Det finns troligtvis en Panther variant ute nu.

Ah, du har rätt:

Mac OS X: The Missing Manual, Panther Ed.

Jag har OS X Unleashed och den rockar tycker jag. Går igenom tillräckligt av allt känns det som. Kan bara rekommendera!

• Medlem
  • 2004-02-19 02:36

Oki, supertack för alla tips! En radda med kharma till er alla:)

För att vara lite tjatig, ingen som har gamla nr av MacWorld liggande som orkar kolla? Här för mig att de hette ngt i stil med Mac OSX Tips & tricks eller så..... Skulle sökt på typ amazon om det gällde mig, men det är alltid lite kinkigare om man ska rekommendera någon annan att spendera pengar!

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-02-19 08:22

MacWorld nr 7 oktober sidan 52.

Mac OS X Hints (*****) 276:-
Mac OS X Hacks (****) 276:-

Distributör www.bokus.se

• Medlem
  • 2004-02-19 18:12
Ursprungligen av Kalle W:

MacWorld nr 7 oktober sidan 52.

Mac OS X Hints (*****) 276:-
Mac OS X Hacks (****) 276:-

Distributör www.bokus.se

Jättetack Kalle!

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-02-19 08:24

En sökning på Mac OS X på Bokus gav 104 träffar.

1
Bevaka tråden