Kom på en ytterligare dimension på det hela.
Finns det fördelar med att köpa en IDE-disk och sedan ett FW-case till den gentemot att köpa en extern på en gång? Jag tänker både prismässigt och prestandamässigt.
Any ideas?
Visst kan det vara en ide, när du köper komponenterna var för sig så får du ju välja det som är bäst för tillfället. Det som är bäst för dig vet ju bara du. Är det snabbhet,ljudnivå eller storlek som är ditt kriterium eller?
Det man kan säga allmänt är att det är en djungel därute och man får snart stora skälvan när man skall jämföra priser och ovanstående kriterier.
Jag står just nu i begrepp att skaffa mig en ny hårddisk. Min nuvarande är en IBM på 80Gb 7200/2Mb ATA-133. Den har några år på nacken och har börjat väsnas en del. Nå väsnas är kanske att ta i men då jag har tagit bort fläkten på mitt grafikkort och ersatt den med en stor fläktlös kylfläns så hör man ju hårddisken mycket tydligare.
Jag har kollat runt en hel del och Speedmanias externa kabinett håller en genomgående hög kvalitet både i utförande och design plus att dom är mycket prisvärda/lågt pris.
Så det blir nog ett externt från dom och sedan en tyst och stor hd på mellan 160-200Gb varifrån är inte bestämt ännu. Den nya hamnar där den nuvarande sitter och den gamla i den externa lådan.