Jo, massan är "en dj-vla massa", runt femton hundra. Alla är av samma karaktär; Klassisk musik från adagio-, largo- och lento-partier av allsköns tonsättare från 1500 och till dags dato, oftast utsnitt ur definerade verkdelar, tonade in och tonade ut. Problemet är att inspelningarna kommer från olika källor och nivån på dem är olika.
De används i ceremoniella sammanhang och jag gör en CD med lämpligt urval inför en viss tillställning och bränner ner till CD. Ibland blir det bara så j-vla tokigt när nivån hoppar upp och ner och jag får sitta och vakta regeln för att det ska bli ungefär samma ljudtryck i lokalen. Jag kommer sällan ihåg vilka spår det var som ställde till det och vill åtgärda alla spår på en gång.
Oftast sker uppspelningen i en lokal med ganska bristfällig akustik och på deras egen anläggning, som ibland kan vara skrattretande billig, men jag har inte möjlighet att välja, utan får acceptera det som finns i huset. Jag gjorde en sådan insats i går och dey blev kattskit med tre spår som kommit från en annan källa och var betydligt "ljudligare" än mitt andra material. Börjar tröttna på detta nu. ;-((
Bias Peak ser ut att vara värt att undersöka närmare.