Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med SMTP-autentisering i Mail

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-02-19 10:33

Jag lyckas inte få SMTP-autentiseringen att funka i Mail. Har använt Telias SMTP-servrar här på jobbet innan (kör ISDN via dem), samtidigt som vi har vår domän+epostkonton hos Crossnet. Nu har Telia stängt sina SMTP-servrar (relaying), så nu ska vi köra mot Crossnets SMTP-server istället. Deras server kräver autentisering, vilket jag inte får att funka i Mail.
Har testat att skicka mail från samma konto i Outlook Express i 9:an, vilket funkar utmärkt, medan Mail i OS X ger mig felmeddelande om att servern inte tillåter autentisering. Det verkar ju inte vara autentiseringsfunktionen i sig som strular, efter som jag använder samma funktion med min mac.se-adress (som alltså funkar bra). Varför funkar Outlook, men inte Mail?

Tacksam för hjälp!

Autentisering problem för Mail?

Jag har också fått problem med autentisering. Space2U.com, där jag har min Internet-trafik, meddelade att de krävde autentisering med lösenord. Jag ändrade således på deras server för utgående e-post. Men därefter kunde jag inte sända något. Jag fick ett svar att jag skulle skriva in användarnamn och lösenord. Men samma ruta kom upp igen med begäran om användarnamn och lösenord. Efter samtal med Space2U blev lösningen att jag fick droppa deras server och använda smtprelay1.telia.com, men med utan autentisering. Nu fungerar e-posten åter. Space2U hade f.n. inget svar varför det inte fungerar med Mail.

Björn

1
Bevaka tråden