Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart switcher

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-19 18:34

Nu är Macen äntligen beställd! G5 1.6ghz. När den kommer fram säljer jag PCn och uppgraderar minne, hd och ljudkort... scary

Jag vill passa på att tacka alla som svarat på mina jobbiga frågor och stillat min oro

• Oregistrerad
  • 2004-02-19 18:52

Scary?
Det blir nog kul - men vi kanske får lov att svara på mer funderingar om det kniper framgent?

[Å lite avundssjuk blir jag nog trots allt…]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-19 20:07

Helt klart lite scary. Lämna en platform (windows/pc) man kan utan och innan o börja med något helt nytt. Men det ska nog gå bra! Ni kommer säkerligen få lov att hjälpa mig med både det ena o det andra. Vart startknappen sitter o så

• Medlem
  • 2004-02-19 20:32

Välkommen från "the dark side"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-20 11:47

Välkommen!

• Oregistrerad
  • 2004-02-21 01:29
Ursprungligen av MP:

Välkommen från "the dark side"

Du måste ju mena konsollen på en mac med GNU/Linux eller något åt det håller... ? hehe

Nä då. Själv är jag nybliven mac ägare/användare och är såhär långt väldigt nöjd med min iBook G4. Köpte den i största hand för att ha en bärbar dator till universitetsstudierna. Sedan följer en massa annat som man lixom får som på köpet.

Just nu sitter jag bara och väntar på att få tid att installera Linux på den också! ..

Dum fråga kanske, men vad är G5 1.6ghz? Är det Imac, Ibook eller PowerBook? :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 12:10
Ursprungligen av Stanlero:

Dum fråga kanske, men vad är G5 1.6ghz? Är det Imac, Ibook eller PowerBook? :rolleyes:

PowerMac

• Medlem
  • 2004-02-20 12:00

Sillat oro? Vad kan det finnas för oro? Här i maclandet är det alltid frid och fröjd, ingenting kan gå fel och datorer och kringutrustning ligga fridfullt vid varandra utan konflikter.

Ja, om du inte sätter på grejorna då, förstås.

Varför Linux på den? Du har hela BSD under ytan ju.

Är också nybliven "halvswitcher" (måste ha pc:n kvar p.g.a. jobbet) och min nya G5 1,6 står och surrar lite försynt en halvmeter från mej.....vilken cool maskin

1
Bevaka tråden