Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth i mac os 9 ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har nu kollat igenom OS X 10.3.2 och det är inte längre roligt med allt som inte funkar som det ska, jag tänker då främst på ljudbiten...

så jag går tillbaka till Mac OS 9, men kommer sakna bluetooth till min 610 telefon.
jag har en TDK bluetooth USB adaptor, så drivisarna funkade ju under OS X, men det verkar inte finnas några som helst drivrutiner till OS 9.
jag hittade en kille som håller på att utveckla en OS 9 driver, men det är inte riktigt klart med den efter vad jag läste på hans site.
www.OS9forever.com

så är det någon som har lite mer koll på det så vore jag otroligt tacksam för lite hjälp.

M

Är det inte bara till tangentbord som drivrutinerna utvecklas för? Hur som helst, om så inte är fallet så måste ju någon också skriva ett program som motsvarar iCal och/eller Adressbok från Mac OS X för att man ska ha någon övrig nytta. Jag tror inte du ska ha allt för höga förhoppningar om detta, tyvärr

nae, det är nog mest för att slippa se den där "cannot find driver for the USB hardware..." grejen som kommer upp liksom...

• Medlem
  • 2004-02-20 09:56

Jag kan bara hålla med dig om att ett visst lugn sprider sig i kroppen när man startar OS 9... Det enda som är en tröst är att OS X så snabbt blir bättre. Kan du inte köra OS 9 på "jobbmaskinen", och OS X privat?

Vad är det som inte funkar egentligen?

Peak laggar i OS X t.ex.
allt känns bara slött i OS X, även på snabbare maskiner...

jag kör ju PC för min produktion sedan lite över ett år tillbaks nu, men det finns ingen ersättare för Peak som audio editor...
jag har provat näst intill alla som finns till PC, och dom flesta har bra specar o så, men dom kommer till korta emot ett sådant komplett program som Peak.
och eftersom man kan köra Peak i OS 9 eller i OS X, så blir det en behaglig tillbakalutning till OS 9 !
i macen och OS 9 kan jag köra min email och office grejorna, sånt ska inte in i PCn för det blir bara mekk där...
PCn har jag till ren produktion...

så det känns såååååååskönt o vara tillbaka i OS 9 !!!!!

))))))))

1
Bevaka tråden