Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hempc på Bodens Kommun.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 14:24

För andra året i rad så har vi macar med som alternativ i hempcupphandlingen så det känns bra. Tyvärr så är det inte många som väljer mac, men jag valde en av de 3 2x1.8 Ghz G5 som det tecknats avtal på.

De två andra macalternativen var 17" Imac och en 12" Powerbook. Jag och en kollega till har fått kämpa som fanken för att få med dessa burkar men trägen vinner heter det ju

Hela erbjudandet från leverantören som erbjuder mac finns här:

http://www.emilson-network.se/images/HemPC2004/Emilson%20Produktfolder.pdf

Dock så ser man att det har smygit sig in en tryckfelsnisse på en av macarna men vad gör det?

Nåja, man går i väntans tider innan den levereras men det ska ske innan april så...det är ju inte sååå länge kvar

Trevligt, trevligt!

Vilken rolig offert dom lämnade - mycket färggrann

Bara att gratulera. Vettigt prissatt åxå, särskilt som man kan få en diskettstation i G5:an.

• Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-02-20 17:18

Hoho, offert a la powerpoint-style, blöder ju nästan i ögonen när man kollar den

Fusk! Här i Umeå på morsans HemPC genom univesitetet så är det enda Powermac alternativet en seg 1.6ghz G5... Synd, för det var dual 1.8ghz:aren jag vill ha

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 17:34

Skit också.
Vi som nyss förnyat våran Dell då det är mac man vill ha :/

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 18:23

Det har ju varit lite strid för att få igenom det, men efter diverse möten så gick det igenom Har tvingat min sambo att ta en 17" appleskärm hon med så det blir ju att köra två på burken

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 18:31

Skönt att få se en annan bodenbo här på forumet. Synd att bara en kör mac då

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 18:40

Det finns nog några stycken tror jag... Jag försöker omvända mina närmaste vänner och har hittils lyckats med en (och det är inte sambon... )

• Oregistrerad
  • 2004-03-02 16:04

Snyft...leveransdatum framflyttat till den 25 mars...Tydligen så är det försenat från fabriken? Märligt, för det är väl ingen brist på G5or?

• Oregistrerad
  • 2004-03-03 00:15

J--la förb----de träiga Uppsala Kommun ville inte ens diskutera att ha Mac med i erbjudandet. Likadant var det förra gången, men då fick man ge sig till slut. Den här gången var man mer förberedd och drog ner gardinen direkt. Vad skall man säga, PC-fundamentalister eller...l.?

• Oregistrerad
  • 2004-03-03 08:07

Det var ju lite lobbying med ekonomichefen, upphandlingschefen osv som resulterade i det. Det som har med en pc att göra enligt de är att kunna köra office och internet explorer. Macen klarar allt och alltså är det en pc och då måste man ju ha med den för att få fram en konkurrent mot microsofts operativ

1
Bevaka tråden