Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toast 5.1.4 vs. MacOS X 10.2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2002-09-16 22:58

Hej!
Har förgäves försökt hitta problemet. När jag uppgraderade från MacOS 10.5 till 10.2 slutade Toast komunicera med min brännare. Trodde första att det var SCSI kortet och laddade ned en uppdatering från Adaptec , men icke. Uppdaterade Toast från 5.1.3 till 5.1.4, inte det heller. Lägger jag en skiva i brännaren kommer den upp på skrivbordet så SCSI kan det inte vara.
Någon som känner igen det? Tacksam för svar.
Lev väl
PapaC

• Medlem
  • Mark
  • 2002-09-17 00:01

Oops!

Vilken konstig uppdatering jag gjorde. Det kanske skall vara 10.1.5 till 10.2

Lev väl
PapaC

Tips - vänta på 10.2.1 som dyker upp idag eller imorgon troligen - ska fixa problem som dessa.

/ D

[ 17 September 2002, 07:42: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

Vad har du för scsikort föressten?
Jag har monstruösa poblem med våran 10.2 server och dess scsi-bandstation. :/

• Oregistrerad
  • 2002-09-17 10:39

Det är värt att formatera och installera allt ifrån grunden. Du får en mycket bättre maskin som mår bra. uppdateringen förstör mer än vad den gör nytta...

• Medlem
  • Mark
  • 2002-09-17 11:38

scsikortet är ett Adaptec 2906 men jag tror inte det är det som är problemet. Jag kan kopiera filer från skiva med hjälp av scsibrännaren. Det kanske lutar åt formatering och ny installation. Många vittnar om att det ger ett bättre Jaguar

Prova med att installera om Toast med brännaren igång. Jag hade samma problem, fast då under Mac Os 9. Det fixade sig emellertid när jag gjorde så, visserligen var det en FireWire-apparat.

Mac OS X Hints har en tråd som kanske kan vara till någon hjälp.

[ 18 September 2002, 11:43: Meddelandet ändrat av: Michael Nord ]

Kolla firmware-uppdateringar för SCSI-kortet!

Min G4 MP ville inte gå till sömns förrän jag uppdaterade scsi-kortets firmware.

• Medlem
  • Mark
  • 2002-09-18 21:36

Tack Michael Nord!

Du hade lösningen.

Installerade SCSI_CDR_Fix.pkg <http://homepage.mac.com/lebsack/.cv/lebsack/P...> och startade om, fick sedan installera drivrutinerna till Adaptec 2906 och göra en ny omstart. Sedan var det bara att bränna.

Enligt ryktena skall problemet även åtgärdas med 10.2.1.

Lev väl / PapaC

1
Bevaka tråden