Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppkopplingsproblem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-21 16:37

Varför stannar hämtning av stora filer 85mb. avbryter efter ca 50mb.
Kan det förändras om man lägger in användaruppgifterna direkt i Dlink istället för att använda MacicX?

Och hur gör man det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-21 18:54

Med "Dlink" menar du en router, antar jag?
Jag kan inte tänka mig att man kan lägga in comhems eller Telias användaruppgifter direkt i routern eftersom det där med inloggning inte är något som används som standard, utan är något som Telia har hittat på bara.
Jag har comhem internet cable 1Mbit bredband och brukar inte uppleva att uppkopplingen avbryts sen jag ställde in MacICX på att logga in på comhem automatiskt var femte minut. kolla om du har det påslaget i MacICXs inställningar.

Min router (också en D-link) varit trasig och när den kom tillbaka från reparation så hade den ett problem som gjorde att den slutade vara router när den hade varit på i ca 3 min. Då hjälpte det att dra ur strömmen från routern i 1 min. Sen funkade den i 3 min innan den slutade, osv.
Så vad jag menar är att det kan vara fel på routern som gör att din uppkoppling bryts.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-21 20:47

Tack Rajje för inlägget.
Kontakatade Telia som rekommenderade en plingeling till Dlinksupport, där fanns ett program/uppdatering att hämta. Hade version 25 och laddade ner v. 41. Funkar som tusan nu. Ha det bra...vi hörs alla Maccare

när datorn går i vila bryts serveruppkopplingen

Har problem med att uppkoppling till servrar bryts när datorer med OS X (10.3.x) går i vila. Detta gäller åtminstone windows och linux, har inte provat x-server.

Någon som stött på samma problem? I OS 9 är det inga problem, där ligger uppkopplingen kvar.

vänliga hälsningar
micke q

1
Bevaka tråden