Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meldifestivalen på nätet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-02-21 17:02

Någon som kan lyssna på kvällens låtar till Melodifestivalen på svt.se?

RealPlayaer-rutan visas, men det händer inget när man kickar på länkarna. Verkar vara samma system på hela SVT.se
Har testat med Safari, FireBird och Explorer.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-21 17:10

Jag får meddelandet “Sveriges Television” har innehåll av MIME-typen “audio/x-pn-realaudio-plugin”. Innehållet kan inte visas eftersom du inte har en insticksfil installerad för den MIME-typen."

Jag har alltså inte någon realaudio-plugin. Har sökt och sökt med kan inte hitta något program att ladda hem. Något gratis program alltså. RealOne för mac finns att hämta men det kostar pengar

Nej då, det är gratis. Dock försöker de luras som tusan. Läs igenom sidorna ordentligt så får man till slut ner det...
Edit: Högst upp i högra hörnet, under menyraden, på real.com finns länken...

• Medlem
  • Skänninge
  • 2004-02-21 17:51

Det finns en gratisversion påReals hemsida, längst upp till höger. Man får fylla i sitt namn och e-post, men jag har för mig att det går att skriva vad som helst där.

Men det är inte det som är mitt problem, jag har RealOne installerat.

Gör så här: När du är i popup-fönstret med låtarna, välj låt. Klicka därefter på "Standardspelare" (ovanför real-fönstret). En .ram-fil kommer att laddas ner. Öppna den med RealOne. Lyssna. Rösta sen på din favorit.

Jäkligt krångligt, men Real funkar inte bra på mac...

• Medlem
  • Munkedal
  • 2004-02-21 19:04

Jag provade div. webbläsare och fick det att fungera med netscape 4,7 direkt från svt utan att först ladda ner filen. Det står bad request längst ner men det fungerar att lyssna genom att bara klicka på låten men vill höra.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-21 19:19

jag har också hämtat gratisprogrammet nu och lyssnar för fullt

1
Bevaka tråden