Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight - nyhet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag inte kan finna att 99mac har ett eget underforum för iSight så får detta inlägg hamna här. Igår när jag pluggade in min iSight kamera till Powerbooken ( 12"-modellen 1 GHz med 256 MB RAM ) så visade det sig att det hade släppts en hårdvaruuppdatering den 19 februari för kameran. Gjorde en snabbtest och blev glad över att den funkar med iMovie ( kanske har den gjort det tidigare utan att jag varit medveten om detta, den har varit konstant inpluggad till min MDD ). Men en sak som inte var bra var att det som spelas in blir 4 rutor osynk, så det blev till att extrahera ljudet och flytta fram det 4 rutor. Testade med att slå en "klappa" som jag sedan synkade mot

Olle

• Oregistrerad
  • 2004-02-21 20:58
Ursprungligen av [email protected]:

Eftersom jag inte kan finna att 99mac har ett eget underforum för iSight så får detta inlägg hamna här. Igår när jag pluggade in min iSight kamera till Powerbooken ( 12"-modellen 1 GHz med 256 MB RAM ) så visade det sig att det hade släppts en hårdvaruuppdatering den 19 februari för kameran. Gjorde en snabbtest och blev glad över att den funkar med iMovie ( kanske har den gjort det tidigare utan att jag varit medveten om detta, den har varit konstant inpluggad till min MDD ). Men en sak som inte var bra var att det som spelas in blir 4 rutor osynk, så det blev till att extrahera ljudet och flytta fram det 4 rutor. Testade med att slå en "klappa" som jag sedan synkade mot

Olle

Har samma error här.... ljudet är 4 rutor före

Menar ni att den funkar även i gamla iMovie?

• Oregistrerad
  • 2004-02-21 21:10
Ursprungligen av Jont Olof:

Menar ni att den funkar även i gamla iMovie?

Nepp, endast iMovie 4.

Däremot funkar det med den gamla iSight-firmware'n! (Gamla = 1.0.1 , Nya = 1.0.2)

1
Bevaka tråden