Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SSL Passphrase

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nollställdes när servern startades om. Ska det vara så?
Passphrasen i Server Admin under Web/hosts alltså.

Tyckte det var lite konstigt att Apache inte hade dragit igång efter omstart men efter lite letande så var anledningen alltså denna. Normalt/bugg?

Det har jag aldrig varit med om faktiskt. Hoppas det var något tillfälligt inget jag hört talas om förr heller.

Ok, gav ju upp på den där biten o fick göra om förfarandet med o skapa certifikat osv.
Väl tillbaks så fungerar inte inloggningen i Squirrelmail längre. (unknown user/incorrect password) möts man av.

I mail.app går det dock utmärkt att nå servern via IMAP/POP.

Frågan blir, är det en kombination av SSL strulet och Squirrelmail som nu gör att man inte kan köra webmailen el är det Squirrelmail som pga att jag bytt certifikat flummat ur och att man således behöver "resetta" någon fil i squirrelmail?

Ingen som råkat ut för detta misstänker jag, med tanke på avsaknaden av svar
Men någon som vet hur man kan "resetta" det hela (typ factory settings) hehe..

En annan konstig sak hände med Mailman där jag fått massa error som verkar härröra ifrån CRON körningar som resulterar i error, kom bara sådär.. virus/hack/bug?
Går man in på den medföljande länken så står det "bug in mailman o versionsnumret) så jag tippar på bugg men iaf.
Tillsvidare har jag mailman avstängt i avvaktan på mer svar kring detta.

1
Bevaka tråden