Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm med Wacom-bräda

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-02-22 20:50

Såhär, jag funderar på att köpa en wacom ritplatta så småningom, men först ska jag köpa en extern skärm till min ibook. Vad jag undrar nu är om man kan välja för vilken skärm som wacom-brädan ska gälla. Det är ju så att den aktiva ytan motsvarar bildskärmen men om man har två bildskärmar borde det ju kunna bli lite förvirrat för den stackars saten.

Det känns som att de flesta som arbetar med illustration troligtvis använder dubbla skärmar så därför antar jag att någon har funderat över hur det fungerar och eventuellt vet.

Vet du?

Du kan titta på en kombination.
En ritplatta och skärm i ett.
Wacom Cintiq

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-22 21:00

I drivrutinen till Windows för Wacom ritplattor kan man ställa in så att plattan endast kör på en skärm. Det borde ju rimligtvis fungerar samma under OSX.

• Oregistrerad
  • 2004-02-22 21:59

Skärmytan (två skärmar) blir som du säger inte proportionerlig med formatet på Wacombrädan. Det blir även skillnad om du använder olika storlekar eller upplösning mellan skärmarna. Om du nu ändå vill ha brädan och ex. huvudskärmen i proportion till varandra kan du välja att styra extraskärmen på endast en litet portion av din Wacombräda.

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-26 11:15
Ursprungligen av fieldy:

Skärmytan (två skärmar) blir som du säger inte proportionerlig med formatet på Wacombrädan. Det blir även skillnad om du använder olika storlekar eller upplösning mellan skärmarna. Om du nu ändå vill ha brädan och ex. huvudskärmen i proportion till varandra kan du välja att styra extraskärmen på endast en litet portion av din Wacombräda.

Hur gör man det? Jag har en extra skärm kopplad till min iMac20, men vill bara att ritbordets yta ska vara på iMacens skärm.

1
Bevaka tråden