Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync+Palm=?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har länge använt Palm Desktop med stor behållning, men gick i höstas över till iCal. Jag gillar hela idén med total integration av program och vill verkligen använda Adressbok, iCal osv. Men så var det ju det här med synkningen mot min handdator. När jag synkade mot Palm Desktop handlade det om 3-5 min/synkning, men nu när iSync tagit över handlar det om uppemot en halvtimme (!). Har jag missat nån inställning eller nåt? Förstår inte riktigt hur iSync jobbar men jag upplever att den kör igenom alldeles för många steg, ett i taget, medan Desktop gjorde allt på en gång. Har t o m kryssat bort adresssynk samt tar inte in händelser äldre än en vecka. Det här går inte längre - Hjälp!
Sitter med 10.2.8 samt senaste iCal och i Sync. Palm OS 3.5.3.

• Oregistrerad
  • 2004-02-23 11:26

Det är ju inte till nån större hjälp men min personliga åsikt är att iSync är ett dåligt program om du vill synka på Palm. Jag gav upp eftersom det fanns så många briser och använder ett annan program istälet.

Ursprungligen av Jan Erik Moström:

Det är ju inte till nån större hjälp men min personliga åsikt är att iSync är ett dåligt program om du vill synka på Palm. Jag gav upp eftersom det fanns så många briser och använder ett annan program istälet.

Ett annat program för att synka ical/Palm, vilket?

• Oregistrerad
  • 2004-02-23 12:06

Fel av mig, ett annat kalenderprogram (jag tycker iCal/adress boken har en del brister så jag använder dem inte). I mitt fall så använder jag Group Organizer.

• Medlem
  • 2004-02-23 13:24
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

När jag synkade mot Palm Desktop handlade det om 3-5 min/synkning, men nu när iSync tagit över handlar det om uppemot en halvtimme (!). Har jag missat nån inställning eller nåt?

Kan bara hålla med. Försöker synca Palm, iCal, Adresbook och T68. Efter 45 minuter raddas ett antal "conflicts" upp som man väljer att lösa och syncar igen. Åhej, 45 minuter till och nya konflikter. Sedan tar batteriet i T68:an slut... Nä, iSync har fått mig att swluta använda min Palm.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-23 13:52

Det blir bättre...

För mig går det rätt behändigt numera, 4-5 min. Men gudarna ska veta att jag gjort ett antal totala nollställningar... Men nu tuffar det på rätt bra. .Mac + T3 + Cube + iMac G4 + PB12" synkas allt vad jag kan, men Palm:en bara genom en av datorerna (USB-vagga). Min sambo kör Palm Desktop (m505 + iMacG4) som synkar snabbare än iSync men hon har å andra sidan färre saker i apparaterna. Något råd kan jag inte ge, annat än att försäkra sig om att man har senaste Palm-iSync conduit. När jag hade en massa konflikter slutade det med att jag behöll den källa som hade bäst uppsättning info och totalraderade alla andra och därefter, i lugn och ro, synkroniserade jag den ena efter den andra, och nu fungerar det riktigt bra! Instruktioner för detta fann jag på .Mac vill jag minnas, men Apples vanliga diskussionsforum har säkert nåt matnyttigt också.

Senast redigerat 2004-02-23 15:17
  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 15:11

Hur ansluter du din Palm till datorn?

1
Bevaka tråden