Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Finns säkerligen ett gäng till, bara dessa som jag själv har använt. Har för mig att Eudora strulade i tidigare versioner av OS 10 men att detta löstes vid version 10.2.
För SMTP så handlar det bara om att säga till dem att använda en viss SMTP-server så skickar de mailen genom den.
Mail.app funkar inte med IMAP+SSL. Du kan använda SMTP med SSL men hittar ingenstanns vart man ställer in IMAP med SSL och det är just det jag behöver.
Vad de andra beträffar så har jag ingen lust att varken installera Mozilla för att få en mail eller använda Eudora.
Utgående har väl lite med ingående att göra?
Eller fattar jag fel nu igen
edit: Aha, du menar så - hur är det med kontot på den lokala servern?
Jag menar att om man kör en lokal SMTP på burken, tex Postfix, så kan man använda den för att skicka mail från de flesta uppkopplingar utan att behöva ställa om SMTP-servern..
Jag vet bara inte vad jag ska skriva i SMTP-textraden för att länka till den.
Ska jag testa.
När jag använder Postfix lokalt på min Linuxburk så sätter man det till ett förval som heter sendmail (antagligen för att den vanligaste SMTP-servern till Linux är just Sendmail)