Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort för PC till Mac?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-17 10:56

Väldigt intressant detta. Ska genast ut på jakt bland vänner och bekanta efter gamla geforce3 kort

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-17 11:11

Finns det något liknande för gf4 4200?

Nej, jag tror inte det. jag tror inte att man kan flasha gf4 ti. det kan dock gå att löda dit ett färdigflashat rom. men jag har inga gf4 ti så jag kan inte laborera med det.

Skulle testa ett ATI Radeon 9200SE 128mb i QS, så klart ville inte ens lampan lysa. Men sen när jag tog ut kortet igen, så såg jag att det fanns nån extra kontakt på kortet som kopplades till moderkortet på macens orginalkort men inte på ATI kortet! Vet någon vad detta är för kontakt?

Det är strömkontakten för ADC porten. kort som inte har adc behöver inte koppla in sig på den. är ATI Radeon 9200SE 128mb verkligen ett mackort? om det är ett pckort måste det flashas (om det går) SE modellen av pckort brukar vara cripplade med halvminnesbandbredd och sånt. går förmodligen inte att flasha då det inte finns nått mackort som är tillräkligt likt. finns väll iofs ett 9200 pci nu och så är det väll 9200 integrerat i nån av macarna. kanske skulle ett sånt rom fungera. men det är nog efinitivt inte speciellt enkelt

Bevaka tråden