japp vi har redan satt upp "spridningsadresser" för arbetsgrupper. Det var det där med disciplinen... "Vaddå subject?"
Och en del personer sitter med i en herrans massa grupper då blir det myyycket mail. Inbillar mig att det är lättare att få överblick över vad som diskuterats fram och tillbaka om man har det arkiverat på en board (man kan ju alltid slänga mailen om det inte är aktuellt just då, men ändå gå tillbaka till arkivet och kolla sen).
Problemet är som sagt disciplinen tror jag. Och risken att en del kommer att känna sig översköljda av mail. Och att en del kommer att bidra med sin egen lilla tsunamivåg av meddelanden...
Filarkivet är väl egentligen det minsta problemet. Sajten bor redan på dreamhost så det är kanon.
Kalenderiet skulle man kunna lösa med iCalPHP elller vad den nu heter (fast då blir det ju mest bara "titta i kalendern", inte att alla kan peta i den).
Det som jag egentligen funderar mest på är att det vore bra att ha en "live whiteboard"/anslagstavla för olika delprojekt där PL kan sammanfatta status, vad som hänt och vad som är på G. Så att andra intressenter som inte arbetar direkt i delprojketet behöver tröska igenom en massa diskussionsinlägg eller drunkna i arbetsmail. Undrar om en wiki kan vara en lösning på det?
Ska fundera på det där med disciplinen också. Piska eller morot... Jag kan nog bli en riktig informationsnazi är jag rädd!