ah, Virtuozzo, kör man fortfarende egna servers för tex apache och exim/qmail/vaddunukör för mailserver? har för mig att det inte riktigt var uppdelat fullt ut som tex usermode linux är..?
Hur tillpass "managed" är ditt konto? om det är så ta kontakt med stället och fråga ut dom, chansen är att dom har ett forum där sånna saker har tagits upp, om inte så fixar jag gärna fram lite länkar.
Open relay är aldrig bra i dessa spamtider, enkelt sagt så kan en spammer skicka ut sina otrevligheter genom din server om den är konfigad för att vara open relay. Hur man stänger av det beror på vilken mailserver du kör, förmodligen har stället du köpt det hos redan stängt av det, och fixat en del annat, om du har köpt en redan konfigurerad maskin(del).
Ett VPS är inte direkt enkelt att administrera, påminner ju mest om en dedikerad server (anledningen till att jag skaffade en), fördelen är att dom oftast är mer "managed" än en sådan, så hjälp finns att få hos ditt hotell, om det ingår i ditt paket dvs, om man inte riktigt känner sig hemmastadgad eller kör fast.