Intressant, Linus!
Har själv inte en susning då det köpes beggat.......:-)
Någon som vet?? Earth??
Mvh,
Mikke
Hehe, tja Mikke och tack för Kharma!
Garantin kan du nog glömma om du köpt det begagnat. Speciellt om du kommer tillbaka och berättar att du stoppat det i en Mac med andra bussar än det var avsett för. Jag har iofs alltid köpt vilka PC-minnen som helst utan problem, fast aldrig begagnat. Du har PC100-bussar i din dator, men det kan gå att köra PC133.minnen i den ändå. Det kan också INTE gå och det är nog det du råkat ut för. Det kan också ha varit trasigt förstås...
Summa kardemumma har du troligtvis blivit haft otur eller blivit blåst och jag finner det för osannolikt att du skulle kunna byta det. Hoppas inte du betalade alltför mycket...
Det du ska ha är PC100-minnen och du bör nog inte ge mer än 300 (max 350) för ett sånt begagnat. En fördel är om du köper av nån som haft det i en Mac.
Har aldrig hört om det du beskriver och jag hoppas inte att själva bussen brunnit, men du har ju fyra stycken så du kanske ska lämna den senaste därhän (vet inte om de måste sitta i ordning?). Börja med att prova i en ny slot och se om du får upp det.
edit: det slog mig nu att det kanske var ett minne avsett för Mac...? Nåväl du får förklara detaljerna.