Jag själv är en ägare till en iBook. Den bästa dator jag har någonsin prövat! Systemet flyter smidigare än brorsans 1.2ghz Toshiba och min 1.2ghz Compaq. Mac OS X är helt enkelt väldigt snabbt, konstigt nog hur det än låter!

Jag älskade den väldigt mycket! (älska är väl att ta i, men gillade beskriver väl det bättre :rolleyes: )

En vacker dag så blev jag väldigt ledsen. Jag tyckte att min iBook var så himla seg av någon konstig anledning. Jag märkte dessutom att hårddisken började låta konstigt.... Den tickade som en metronom!

Sen började jag få kernel panics då jag startade datorn (ni på 99Mac Lan i Umeå såg nog att jag gjorde inte så mycket med min iBook).

Jaha. Eftersom den var köpt i USA så tog jag med mig den då jag for till USA. Jag vill inte skicka ner den till Holland (många kompisar som gått i Minerva har berättat hemska historier om iBooks flygits ner dit och kommit tillbaka ett halvår senare)

Där lämnade jag in den och hoppades på att problemet skulle fixa sig.

Jaha. Två veckor senare kom den och jag var så HIMLA GLAD! Min trasiga iBook var fixad och klar! Jag kunde använda den igen!

... tills kvällen därpå då jag märkte att problemet var inte fixat! Det smög sig tillbaka!

Efter en het telefondebatt med min farsa (farsan var rejält sur!) så gav Apple Tech Support killen i AppleStore mig en deal. Han gav mig ett telefonnummer till Apple Sverige så jag kunde kontakta dom om att skicka mig en låda så jag kunde skicka min iBook till Irland så DOM senare kunde fixa den där!

Jaha. Jag ringde AppleSverige INNAN jag kom hem (på Heathrow flygplats!).

Det var två veckor sedan. Och ingen jävla låda har kommit än!

Fatta ni hur förbannad och ledsen jag är?

Jag ville bara dela mina tankar eftersom jag har det så svårt att leva utan min iBook. Den var min polare. Jag som till och med var nära att beställa en Oxygen 8 så jag kunde ha roligt under vintermörkret.

Jaha. Jag blir väl tvungen att sitta med Piece o´ Crap datorn i en månad till...

Jag ska nog ringa Apple imorgon. Ugh...