Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MySQL/PHP: LOAD DATA LOCAL INFILE

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, sista försöker för nu har jag försökt få hjälp i alla möjliga forum och epostlistor utom 99mac

Mitt problem är att jag inte lyckas köra en LOAD DATA LOCAL INFILE från PHP...

But first things first...

Setup:

mysql på server A
phpmyadmin på server B
webbhotell på server C

(Webbhotellet har flera mysqlservrar, men phpMyAdmin ligger (verkar det som) på en egen server. Åtminstone inte på samma ip som vår mysql-server)

Det är inga problem att göra en LOAD DATA LOCAL med en CSV-fil från phpMyAdmin.

Och jag har i övrigt inga problem med att ansluta från webhotell på server C...

Men, när jag försöker göra en

mysql_query(LOAD DATA LOCAL INFILE 'output.txt' REPLACE INTO TABLE `_ejerskifte_kundedata1` FIELDS TERMINATED BY '\t' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\r') or die (mysql_error());

får jag bara felmeddelandet att inte mysql stöder kommandot. Vilket det ju gör, eftersom jag kan köra det från phpMyadmin...

Börjar bli smått desperat på detta så hjälp mottages med tacksamhet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-25 13:20

om du tar bort "local" från "load data local infile" blir det någon ändring?

Tar jag bort local från sql:en betyder det att filen ska ligga på samma server, fysiskt, som mysql-servern och i ett directory som mysql-servern har läsrättighet i...

Local betyder att det körs där det körs, även om mysql-servern är någon annanstans...

Det är det andra som det inte är uteslutet att det kan låta sig göras och som jag vill göra...

Lite motsvarigheten misstänker jag till att pipe:a in data i en postgresQL-server...

1
Bevaka tråden