Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Objektet "bla bla" används...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite problem med kopiering och radering av filer. När jag försöker kopiera dessa filer får jag ett felmeddelande:

"Objektet "bla bla" används av en annan uppgift just nu. (Andra uppgifter kan innefatta flytta, kopiera eller tömma papperskorgen.)
Försök igen när den andra uppgiften är klar."

Filerna är alla nertankade från internet av olika program men det verkar som att de inte har laddat klart ty på några av dem som är Real Playerfiler har explorericonen kvar.
Jag har läst andra trådar om detta men de tar bara upp om man vill slänga filerna. Jag vill ju slänga vissa men ha kvar andra.

Vad ska jag nu ta mig till?

Låter som om de inte är helt klara med nedladdningen. Om dessa filer inte är fullständiga så finns det väl ingen anledning att kopiera dem eftersom de inte kommer att kunna användas.
Jag misstänker att de ligger i din klients "minne" för att kunna återuppta nerladdningen utan att behöva ladda ner hela filen på nytt. Kolla i programmet du använt för att ladda ner låtarna om de ligger kvar i någon kö.
Om inget annat hjälper så är det nog bara att kasta dem. I värsta fall får du ta terminalen till hjälp, kolla man rm i terminalen...

• Oregistrerad
  • 2004-02-25 20:10

Ibland kan tyvärr program låsa filerna som använda tills det programet har avslutats (mail.app är bl.a. hopplöst på detta).
Om du kört RealAudio i Explorer så kan det betyda att RealOne eller Explorer behöver avslutas fürst…

Jag kan läsa de två filmerna som jag har. De är fulla och spelar problemfritt in i det sista. Men jag upptäckte att jag kunde kopiera hela mappen som de låg i. Det var ju sjukt. Det spelar ingen roll om jag stänger ner programmet som jag laddat ner dem i.
Om man vill slänga filerna fick läste jag ett bra tips på en annan tråd:
Döp om till .txt och öppna i textredigeraren, markera all text och ta bort. Spara sedan om och då är det fritt fram att slänga. Men detta funkar ju inte om man vill tex ha kvar filen och kunna kopiera. Så frågan består.

?
10.2.6 G4 Quicksilver 867

Vadå? Nån måste ju veta vad som skall göras...

Ursprungligen av hannesliden:

Vadå? Nån måste ju veta vad som skall göras...

Lägg mappen på skrivbordet, öppna Terminalen och skriv:

sudo cp -f ~/Desktop/NamnetPaMappenSomFilenLiggerI/FilSomJagVillKopiera ~/Desktop/FillSomJagVillKopiera

tryck på Return, ange ditt lösenord, tryck på Return igen. Filen borde kopieras till ditt skrivbord.

1
Bevaka tråden