Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.3 Server, Server assistant kraschade

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte prova att installera Mac OS X server 10.3 "headless" med hjälp av "Server assistant". Så jag tog en iMac slängde i första cd:en och startade SA. Installationen gick bra men när jag höll på med att fylla i IP-adress och sånt så tvärdök SA. Startade den igen och försökte ansluta till servern men fick bara till svar: "This server is being set up remotely".
Nu var det här en iMac så jag tänkte att jag får väl köra direkt ifrån den istället. Men icke, fick samma svar där. Omstarter, borttagna cachefiler, div. borttagna filer senare så gav jag upp och installerade om allt men utan SA.
Fråga: Om detta händer igen finns det nåt sätt att ordna upp det så att man slipper installera om allt?

• Medlem
  • Haparanda
  • 2004-02-26 16:36

Programmen som hör till osx server upplever jag som skakiga.

De har fått mig att gå bet på en del grejer, ex.vis dns-konfigurering. Jag kallade då in en kamrat som terminalade samma grejer och då funkade det bra.

Jag har ex.vis inte fått mailinglistor att funka genom Server Manager. De ändringar jag lägger in "fastnar" fastnar inte.

Hade samma problem på vår xserve med 10.3 inte 10.2, gav upp och knallade till serverrummet och gjorde det på plats.

1
Bevaka tråden