Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna Med från Finder

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man högerklickar på en bildfil i Finder och väljer Öppna Med så kommer det upp en lista med program som kan öppna filen. Väldigt praktiskt. Men eftersom jag har Photoshop installerat kommer det upp en väldigt massa som jag inte behöver. T.ex. "Make Button.exe" (Ja, .exe av nån anledning). Det är fult och onödigt. Går det att ta bort, utan att själva Photoshop försvinner?

Ciryon

• Oregistrerad
  • 2004-02-26 20:24

Använder du domdär "droplets:en"?

Exakt samma sak hade jag tänkt att fråga. Vansinnigt fult och störande

/Kristofer

• Oregistrerad
  • 2004-02-26 21:50

Jag har zippat ner mina droplets (vilket uttryck!) och störs därmed inte längre av detta

• Medlem
  • 2004-02-26 22:35
Ursprungligen av flexable:

Jag har zippat ner mina droplets (vilket uttryck!) och störs därmed inte längre av detta

Smart!

Nu hänger jag inte riktigt med
Vad är droplets?

/Kristofer

Program som kan utföra olika funktioner med filer som man släpper (droppar) på dom...

Ursprungligen av Johan S:

Program som kan utföra olika funktioner med filer som man släpper (droppar) på dom...

Aha, tack

/Kristofer

Ingen som kommit fram till en lösning?

Ursprungligen av Lundmark:

Ingen som kommit fram till en lösning?

Läs flexables inlägg högre upp. Det han menar (antar jag) är att han skapat ett zip-arkiv av "dropletsen" och sedan kastat originalen, så att Finder inte längre kan hitta dem.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-01-17 09:56

I och med PS CS och 10.3 tillsammans så upplever i alla fall inte jag problemet mer. För mig syns endast de "riktiga" program som finns på datorn.

1
Bevaka tråden