Aldrig har jag varit så tekniskt nöjd med min dator trots att jag kört Apple sedan mitten på 80-talet. När jag säger ”nöjd” menar jag att den fungerar som den skall. Den hänger sig inte. Programmen fungerar som det skall (njaaaa Office är nog inte helylle) och Panther spinner som Zorro (den 9 kilo lätta Norska Skogkatten) som försöker att ligga sina dasslock till tassar på tangentbordet.
I stort sätt alla Windows användare verkar har problem med sina system. Virus. Buggar. Inkompabilitet. Oförklarliga störningar och virus igen. OK Windows fungerar om dataavdelningen kraftligt beskär användarens rörelsefrihet i systemet. Då fungerar i och för sig inte användaren i stället (utan blir lätt förbannad).
Det är trist att Apples marknadsandelar har sjunkit under 2 %. Men å andra sidan är det mänskligt att vilja ha det som alla andra har (även om det är hemorrojder).
(Undantaget euforin är Apples Support och Apple Store vilka Microsoft slår med hästlängder hur de vill, när de vill och utan att över huvud taget försöka.)