Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installation

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag står i färd att köpa en LG DVD+-R/RW-RAM brännare, GSA-4081B, och installera den i en G4 MDD.

Någon som kan säga om detta är en lämplig kombination och hur/om det fungerar? Erfarenheter? Annan lämplig brännare?

Vänliga

Jag frågar ungefär samma sak i granntråden. Jag har inga klara svar, men det verkar som Pioneers brännare känns igen av Apples Programvara som en "SuperDrive" och därmed fungerar klockrent med Apples programvara som iDVD.

Jag tror man kan säga att det finns tre nivåer av kompatibilitet att eftersträva. Den första nivån är att man kan använda programmet Toast för att bränna med brännaren. Den känner antagligen igen det mesta här i världen. Den andra nivån är att man skall kunna Boota från enheten med startskivor. Den tredje nivån är som sagt att det skall fungera direkt i Apples programvaror, som Finder och iTunes och iDVD. Det här sista är det svåraste att uppnå. Jag tror att allt fungerar endast med Pioneers DVD-brännare. Dom måste dessutom vara internt monterade. Man kan alltså inte sätta en brännare i en FireWire-låda och använda tillsammans med iDVD. Om någon har mer erfarenhet än jag tar jag tacksamt emot nya kunskaper...

• Oregistrerad
  • 2004-02-28 20:48

Det enda problemet med andra drive:ar än original verkar vara att göra tray:en tillräckligt smal för att komma ut genom öppningen. Vanligtvis kan man lyfta av den "snygga" fronten på tray:en, så löser det sig

1
Bevaka tråden