Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat vs Fast User Switching

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-28 14:00

Upptäckte en rätt så irriterande detalj som jag hoppas att det finns en lösning på.

Jag har två användare i min Panther. Om den ena kör iChat och sedan väljer att växla till den andra användaren via Fast User Switching, så loggas den första användaren ur iChat. Alla andra program fortsätter att snurra på som vanligt, inklusive irc, ICQ, MSN och Yahoo. Men just iChat loggar ur!

Jag vill inte alls logga ur bara för att jag växlar till det andra kontot.

Nån som känner igen det? Nån som vet hur man får iChat att sluta med de här dumheterna?

Har du testat skapa en kopia av iChat? (och kalla den iChat2 t.ex)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-28 20:32
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Har du testat skapa en kopia av iChat? (och kalla den iChat2 t.ex)

Att ha en kopia per användare menar du? Tanken slog mig faktiskt strax efter min postning, men jag avfärdade den som att vara "o-Macig" Jag kanske får lov att testa det ändå...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-14 23:04
Ursprungligen av macce:

Att ha en kopia per användare menar du? Tanken slog mig faktiskt strax efter min postning, men jag avfärdade den som att vara "o-Macig" Jag kanske får lov att testa det ändå...

Har äntligen fått tummen ur och testat, men inte hjälpte det inte. iChat loggar fortfarande ut när jag byter användare.

Andra tips?

Det kanske har någonting med portarna på datorn att göra, vilket troligtvis gör det oundvikligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-15 00:28
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Det kanske har någonting med portarna på datorn att göra, vilket troligtvis gör det oundvikligt.

Mja, om du menar portar för kommunikation, ser det inte ut som att iChat har fasta sourceportar. Flera samtidiga instanser verkar alltså, rent kommunikationsmässigt, vara fullt möjligt.

1
Bevaka tråden