- Gäst
- Oregistrerad ●
http://via.ecp.fr/via/ml/vlc-devel/200402/msg00324.html
Since I have real trouble restraining myself from doing VideoLAN related things, i'm gonna make a clean cut. i won't code anymore, won't visit the forums anymore and not use IRC anymore. I think it's the only way to not do a half job on two things.
Så extremt trist!
Det är klart den bästa spelaren för allehanda format. Till och bättre än Win Media Player på wmv filer.
När köper Apple denna och integrerar hela VLC i Quicktime?
Extremt tråkigt,
Samtidigt så är jag inte förvånad. Det är inte lätt att jobba gratis.
Utan att känna till vilka typer av licenser som VLC bygger på så finns det väl en överhängade risk/chans att det är av typen att man måste skeppa källkoden med allt som bygger på VLCs källkod. Jag är ganska övertygad om att Apple absolut inte vill göra QuickTime till OpenSource.
Men vaf... Talade med honom för två veckor sedan, då han sysslade med en VLC plug-in för Mozilla OS X. Den var i alphastadiet och fungerade. Trist. MPlayer (GUI varianterna) är bra, men har inte samma slipade yttre.
Skulle vara skoj om någon kunde göra ett fräscht GUI som inte skriker Interface Builder till Mplayer. Och att VLC kommer tillbaks!
Men VLC är ju populär för Windows och Linux också. Att ingen annan skulle ta över det verkar ju rätt osannolikt?
Rätt mig om jag har fel, men jag uppfattade som att det bara är Mac OS X-versionen som lagts på is.
Jag ser hellre att folk börjar utveckla bättre plug in till Quicktime än att fortsätta med VLC. Så länge MPlayer finns så är VLC chans lösa.
Håller med - det ända som VLC klarade bättre än MPlayer var ju att krysta fram en någorlunda hyfsad ljudstyrka ur filmerna. Inget mer. Slött, konstiga fel i ett buffertfönster och med enorma problem att använda undertexter...
Glädjande nog är det lika kasst på pece
MPlayer har extremt svårt att producera hyfsade färger på PAL också. Något som gör programmet omöjligt att använda till TV. Det i kombination med det låga ljudet gör det till en förlorare i mina ögon/öron. Att bilkvalitén sedan är mycket bättre spelar liksom ingen roll...
Inte för att jag känner att jag måste försvara MPlayer men är det verkligen MPlayer som sköter konverteringen till Pal?
Inte för att jag känner att jag måste försvara MPlayer men är det verkligen MPlayer som sköter konverteringen till Pal?
Nja... det kanske det inte är, men den ger instruktioner om att byta upplösning och färgmodell, vilket både är onödigt och korkat. Det borde naturligtvis finnas en inställning för vilken upplösning mm som man vill använda i fullskärm, eller att den helt enkelt inte gör något alls.
VLC suger, Mplayer äger!
VLC tar för mycket kraft
Mplayer går att kontrollera med tangentbordet... mycket smidigare..
Jag ber dig att sluta upp med "Det suger!", vi är inte ett PC forum. Och för det tar CPU tid på din burk betyder det inte att alla andra har dina problem. Dina datorproblem är alltså inte defacto för alla datoranvändare på planeten.
VLC går också att kontrollera med tangentbordet. Och klarar streaming på en helt annan nivå än Mplayer.
Personligen så använder jag båda. Det Mplayer lider av, är att den är så opolerad. Jag menar varför dyker det upp ett program skillt från GUI:et när man spelar en film? Känns inte så snyggt. GUI:et saknar mycket av postfiltrerings inställningarna som finns i MPlayer(CLI). Nu talar jag om GUI versionen givetvis. Skulle jätte gärna vilja se utveckling på just det området.
Hmm, tog någon annan över, med tanke på den nya versionen?
Om man väljer "About VLC media player" inifrån programmet så ser det inte ut som att han var ensam om Mac OS X-versionen... Det kan iofs också vara information som inte är aktuellt för den senaste uppdateringen.
Dj är han som har skött all seriös kodning. Tror han körde in i väggen med Mozilla plug-inen. Mozilla har i princip INGENTING hur man inkluderar Gecko i OS X. Att han inte pysslat med det på 2 månader är lite "lögn", då han sysslade med plug-inen den 14 feb..