Jag har en FTP-mapp som jag kopplat scriptet "new item alert" till (mapp-script).
Jag använder en FTP-server som tar emot temporära uppladdningar som osynliga filer, dvs med en punkt i början av namnet. Jag skulle vilja justera scriptet ovan så att det inte gör någonting om filen är osynlig. Jag skulle dessutom vilja ta bort att dialogrutan göms efter 30 sekunder. Jag vill även att datorn ska använda Speech när en fil påbörjas.
Här ligger scriptet: /Library/Scripts/Folder Action Scripts/add - new item alert.scpt
1. En fil laddas upp som tempfil. Datorn säger "Frank is uploading". Ingenting annat händer. Jag har fått pratfunktionen att funka med raden nedan men det är villkorsstyrningen jag går bet på.
tell application "Finder" to say "Frank is uploading"
2. Filen blir klar och byter namn och blir då synlig. Datorn ska då säga "file done" och sen visa dialogen som finns i det befintliga scriptet. Dialogen ska dock inte tas bort efter 30 s. Om jag inte är hemma när uppladdningen sker så vill jag veta att något skett i mappen när jag är tillbaka.
Någon som kan ge mig lite assistans?