Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmbilden ändrar sig efter ett tag

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min skärmbild är hög och smal när jag startar datorn - efter en timma så blir den lägre och bredare. Om jag justerar den i OS så är den likadan när jag startar datorn dan efter. Det verkar som om den breddar bilden när den blir varm. Har någon hört talas om detta, finns det nåt knep eller är det knas på nån elektronik i skämen?? Tack...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-03-01 16:18

har för mig jag postade om detta problemet nånstans och fick svaret att det handlade helt sonika om att skärmen måste värmas upp för att komma i sin rätta form. på nått vänster..
vänta alltså tills du har haft igång datorn ett tag. ställ sedan in storleken.. och så få du stå ut med lite svarta kanter när imacen är "kall"..
vet iofs inte om detta stämmer.. men jag stör mig inte längre på det iallafall..

//j

  • Medlem
  • 2004-03-01 17:01

Det tar faktiskt upp till ett par timmar innan skärmen har nått sin "normala" nivå, både när det gäller färg och form. Efter någon halvtimme brukar det dock vara ganska OK. Jag tror att trinitronkärmar tar längre tid på sig än andra.

1
Bevaka tråden