Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop 7.0 installationsproblem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-09-23 11:21

Är det någon som fått upp meddelandet:

"Kunde inte fullfölja din begäran eftersom vissa filer som krävs inte kunde hittas i mappen Required i Adobe Photoshop 7.0. Installera om Photoshop så att filerna återställs".

Innan jag ringer till Adobe vill jag gärna höra om någon annan mött samma meddelande. Jag har dessutom installerat om Photoshop utan att få något annat resultat än samma meddelande.

Jag har slängt alla preferensfiler som har med Photoshop att göra innan jag gjort en ny installation.

/Ulf A

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-23 12:09

- Installerar du under OS X eller OS 9 ?!

- Gör du en fullständig installation eller bara en uppgradering (uppgradering kräver ju att du har gamla programvaran intakt kvar i maskinen, alt. att du matar in ditt gamla serienummer...) ?

• Medlem
  • 2002-09-23 12:13

är det en uppdatering??

Gör en ny installation..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-30 11:19

Jag har oxå råkat ut för samma problem. Under 9.2.2. Men en kund har haft samma problem i tian. jag körde först uppdateringen på en ren nyinstallerad hårddisk och angav gammalt serienummer när jag krävdes på det. (Använde svensk uppgradering). När det inte funkade provade jag bland annat att installera om, flytta över en både fungerande systemmapp och Photoshopmapp från min dator. Samma problem.
Har installerat PS många gånger förr utan att ha råkat ut för problemet.

• Medlem
  • 2002-10-03 13:17

Jag har fått en lösning på problemet. En person som loggat in som gäst skickade ett privat mail till mig och berättade att han haft samma problem och kontakt Adobe support som meddelade att han skulle se till att inte ha några svenska tecken (å,å eller ö) i namnet på hårddisksymbolen.

Min hårddisk hette Grålle och heter numera Grolle och Photoshop 7 gick bra att installera.

Låter kanske som en skröna men är faktiskt sant!!!

/Ulf A

• Oregistrerad
  • 2002-10-03 19:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ulf A:
Min hårddisk hette Grålle och heter numera Grolle och Photoshop 7 gick bra att installera.

/Ulf A

Min hette "Hårddisk" av pedagogiska skäl (utbildar Windows-sysadm i Mac-kunskaper). Heter numera "system".
Lustigt att inte de övriga Adobe-programmen drabbades.

• Medlem
  • 2002-10-03 20:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Schuckert:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ulf A:

/Ulf A

Min hette "Hårddisk" av pedagogiska skäl (utbildar Windows-sysadm i Mac-kunskaper). Heter numera "system".
Lustigt att inte de övriga Adobe-programmen drabbades.

Jo, samma sak var det med Illustrator 10 så nu är jag uppdaterad och nöjd med Grolle...

/Ulf A

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 19:10

Härligt det funkar! Men varför i h-e kan inte felmeddelandet säga det...

• Oregistrerad
  • 2002-10-04 19:15

Det lustiga i sammanhanget är ju att det inte finns en mapp med namnet "Required" på hårddisken.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Schuckert:
Det lustiga i sammanhanget är ju att det inte finns en mapp med namnet "Required" på hårddisken.

Jo visst finns det en "Required" mapp om du installerat PS. Den ligger i PS-paketet. Öppna PS paketet så skall du se att den ligger där.
Kontoll klicka på PS program ikonen, välj "Visa paketets innehåll" .Voila...

• Oregistrerad
  • 2002-10-05 12:18

Naturligtvis!
Där var man inne och rotade i början av OS X. Det känns mer intressant att använda progamvaran nu för tiden.

1
Bevaka tråden