Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med xDarwin

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 21:34

Är det någon som använder OroborOSX och xDarwin och som skulle kunna ge lite hjälp?
I ett 10.2.8 - system försöker vi köra MatLab 6.5.
Programmet kräver då xDarwin och OroborOSX.
Problemet för oss är att det inte fungerar riktigt när man loggar in med annat konto än Admin.
Det som händer vid start av programmet är att xDarwin försöker gå igång men misslyckas och meddelar att det oväntat avslutas. Några sekunder senare drar MatLab igång i alla fall. Kollar man då pågående processer så är bl a xDarwin igång. I grafiska "Process viewer" står processnamnet inom parentes, om det betyder något.
Man kan vid avslutat arbete inte logga ut för att xDarwin inte kunde avslutas.
Man kan inte döda processen med "kill" utan det är omstart som gäller.
Den svenska återförsäljaren gör så gott de kan men OSX är kanske inte deras "hemmaplan"

• Medlem
  • 2004-03-02 19:20

Apple's X11

Hejsan!

Jag kör Panther och det var ett helsike att få Matlab att fungera. Jag kör Matlab R13... till slut hittade jag en uppdatering på hemsidan för Matlab, som gjorde att den fungerar tillsammans med Apple's X11. Kombinationen Matlab + Apple's X11 har funkat utmärkt sen dess. Om Apple's X11 finns till 10.2 vet jag inte, men annars kan det ju vara ett bra tillfälle att uppgradera till Panther.

• Oregistrerad
  • 2004-03-02 21:05

X11beta till 10.2 är lite svår att hitta tyvärr…
(och typ 40MB)
10.3 är nog en bra ide…

1
Bevaka tråden