Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt datavirus för PC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aldeles nyss så gick TT ut med att dataviruset "Netsky.D" åter börjar härja om än nu lite omskrivet - kanske dags för bl.a mac.se att uggradera så att vi aldrig ser skräpet.

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,440983,00.html

Senast redigerat 2004-03-01 19:09
  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 15:07

Tycker faktiskt att det är konstigt att virus som måste laddas ner för hand får en så stor spridning. Hur dumma är användarna?

• Oregistrerad
  • 2004-03-01 15:17

Har dom en peze så är väl frågan obefogad?

Är jag ensamen om att via ".Mac" få betydligt fler oönskade bilagor än vad jag får med ".Mac.se". Tror att det ligger i motagarens natur att vara nyfiken - därav ett omotiverat klickande på bilagor i mail.

Olle, jag föreslår att du tar bort TT-artikeln i ditt första inlägg och skriver en sammanfattning i stället, eventuellt med en länk till någon tidning som publicerar texten.

Hur länge står "samhället" ut med alla dessa virus?
Jag menar, varje gång ett nytt "värsting"-virus dyker upp så skrivs det på löpsedlarna till Aftonbladet och Expressen.
Radion tar upp det, och även nyheterna på tv:n.
För att inte tala om alla sajter på nätet.

Men ingen gör något åt det, alla tror att man behöver leva med det.

Nu vill jag inte starta någon ny tråd "Windows mot OS X". Det finns tillräckligt med sådana inlägg;-)
Men det är väl risken när nyheter som denna ständigt dyker upp.

Fast man borde ta tillfället och påtala att dom och deras kollegor tiger still om att det finns säkrare allternativ.... tror en massa tjat bara är bra - förr eller senare så kanske någon av dom försöker kolla fakta lite nogrannare.

• Oregistrerad
  • 2004-03-01 20:24

Jag undrar om inte "den stora massan" trivs rätt bra med sina virus... Jag menar om man inte går nåt åt det så måste det väl bero på att man är rätt nöjd - eller??
Tänk er svenne. Påväg hem från jobbet köper han aftonbladet/expressen. Svenne läser om det senaste viruset som hotar världen. När han kommer hem köper han de senaste uppgraderingarna av (anti)-virus programmet, installerar och bootar. Senare på kvällen kan svenne förnöjt titta på TV3 nyheterna när den söta damen berättar om den onda masken som hotar alla data-maskiner utom svennes.
Think Different - nää inte svenne inte.

Hade kharma funnits kvar hade jag vid det här laget sänkt min egen med motiveringen "ta dina fördommar elsewhere". Men nu finns ju inte kharma kvar och jag hade inget bättre för än att skriva detta... kanske för att jag inte hade nåt virus att boota...???

mvh/jensa

1
Bevaka tråden