Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medhörning i 10.3

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-01 16:16

Jag kan inte hitta inställningen för medhörning i OS X 10.3. I 10.2 fanns den i Ljud/MIDI-inställningar, men nu verkar den inte finnas alls.

Är det någon som vet var den är eller om det finns något tredjepartsprogram som kan lösa detta?

Är det i något speciellt program eller hur menar du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 22:33

Nej det är systemet generellt.
Förut kunde man i ljudinställningar i Verktygsmappen klicka i "Medhörning" och då hördes ljud-in-källan direkt i högtalarna/hörlurarna.
Jag saknar den insällningen när jag spelar in och behöver höra hur det låter i hörlurarna medans jag pratar.

• Medlem
  • 2004-03-06 01:09

Jag har letat efter detta i 10.3 och inte hittat... men hittade till slut ett program som heter Sound Studio. Där kan man gå in i Audio|Input/Output Setup|Software Play-through. Du kan även gå in i "Advanced" och sänka latency för att få den att käka så mycket processorkraft som möjligt. "Hardware play-through" är utgråad på min G5:a. Warum!?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-06 14:51

Men med Sound Studio kan man väl bara ha medhörning i det programmet? Jag behöver ha det allmänt lixom. VIll kunna använda datorn som en slags förstärkare till mikrofonen.

Vad heter Medhörning i engelska system? Då kanske det går att söka efter och hitta ett program som aktiverar funktionen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-06 17:03

Spela in ljud ut?

Vet inte om det är samma sak jag är ute efter, men det jag i alla fall vill ha är ett app som kan spela in det som spelas upp för tillfället. Tex om jag surfar in på en hemsida med bra musik, så vill jag kunna spela in den /spara till en fil.

Och det utan att dra sladd mellan ljud-ut/ljud-in

Nån som vet?

• Oregistrerad
  • 2004-03-07 16:46

Kan detta vara något du söker

Ursprungligen av hugg:

Vet inte om det är samma sak jag är ute efter, men det jag i alla fall vill ha är ett app som kan spela in det som spelas upp för tillfället. Tex om jag surfar in på en hemsida med bra musik, så vill jag kunna spela in den /spara till en fil.

Nån som vet?

hej HUGG
kika på detta

WireTap by Andrew Welch (v1.0.0)
Ambrosia Software, Inc.

Wiretap har jag använt med framgång
hälsar
peter09

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-06 17:16

Klicka i rutan "Thru" i "Ljud-/MIDI-inställningar" så har du medhörning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-08 19:59
Ursprungligen av Wire:

Klicka i rutan "Thru" i "Ljud-/MIDI-inställningar" så har du medhörning.

Ja! Det funkade!
Fattar inte hur jag kunde missa den knappen, jag trodde jag hade testat allt...

Tack för hjälpen!

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-08 21:39
Ursprungligen av Rajje:

Ja! Det funkade!
Fattar inte hur jag kunde missa den knappen, jag trodde jag hade testat allt...

Tack för hjälpen!

Den kryssrutan är ju kanske inte helt 'logisk'. Det tog några minuter för mig med, att få synthen att klinga tillsammans med GarageBand.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-07 00:19
Ursprungligen av hugg:

Spela in ljud ut?
------------------------------------------------------------------------

Nån som vet?

Nej, det jag vile ha var en funktion för att det man sa i mikrofonen skulle höras genom hörlurarna samtidigt. Tack för tipset Wire, jag ska testa det när jag är vid OS X-datorn!

Det som du hugg skulle behöva är nog programmet Audio Hijack. Med det väljer man ett program. Sen trycker man på spela in och allt ljud som det valda programmet ger ifrån sig spelas in till en AIFF-fil.
Finns på Versiontracker.com.

1
Bevaka tråden