Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjäp!! tips!! Jobb!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! ... Jag undrar om nån vet nån bra sida eller förmedling som där man kan hitt typ
ad assistent jobb??... jag är om några dagar ny examinerad ifrån nti skolan i stockholm..och behöver komma in i branchen på nått sätt.

Tack på förhand Mathias

Rådde inte dina handledare dig att kontakta byråerna direkt? Förbered portfolion/cv och gör reklam för dig själv. Bit dig in på någon byrå. För jag har nog aldrig sett någon annonsera ut sådana jobb på AF. Bara eventuellt på sina hemsidor.

Jag tycker inte om att vara språktaliban, men ett tips i all välmening är att om du ska jobba inom marknadsföringsområdet så kan ju ett tydligare språkbruk vara på sin plats.

Exempel:
-----
Hej!

Jag undrar om någon känner till någon bra sida, eller förmedling, där man kan hitta jobb som exempelvis AD-assistent. Jag är om några dagar nyutexaminerad ifrån NTI-skolan i Stockholm och behöver därmed komma in i branschen på något sätt.

Tack på förhand!
/Mathias

------

I övrigt så är det nog så, som redan sagts, att den här typen av jobb kan vara svåra att hitta hos Arbetsförmedlingen. Ett tips kan vara platsannonserna i Resumé.

Mina fem cent... :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2004-03-02 13:24

har resumé nån websida?

• Medlem
  • 2004-03-02 13:26
1
Bevaka tråden