Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powermac g5 utan ena sidan

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 16:49

Är det lugnt om man känner för att ha datan med den ena idan bortttaget? men ha kvar plasten? eller kan den ta skada av det? kommer det in mycket skit?

Du kan köra Powermac G5 utan sidoplåten, det är inga problem. Men som du nämner så måste plasten sitta på plats. Utan den fungerar inte datorns kylning som tänkt.

/M

Inte bara kylningen som slutar fungera. Datorn kommer också att bli långsammare utan skydd, den klockar ner allt för att värmeutvecklingen skall bli lägre.
Smart manick...

Ursprungligen av Micke W:

Inte bara kylningen som slutar fungera. Datorn kommer också att bli långsammare utan skydd, den klockar ner allt för att värmeutvecklingen skall bli lägre.
Smart manick...

Du menar inte allvar? Gäller det bara G5 eller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 21:18
Ursprungligen av Hugo:

Är det lugnt om man känner för att ha datan med den ena idan bortttaget?

Lova att inte kalla din nya G5 för "datan", den blir ledsen då

Ja det gäller bara G5an, än så länge.
Det finns en lite switch som känner av om skyddet sitter på. Detta lär vara, som jag sade, för att man byggt "kylningszoner" som behöver luftströmningen på ett visst sätt för att fungera effektivt.
I början gick de inte alls utan plastskyddet. Har dock inte testat detta på min G5a...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 22:21

Kör du omkring utan motorhuv på bilen också?

• Oregistrerad
  • 2004-03-02 22:23
Ursprungligen av Hugo:

Är det lugnt om man känner för att ha datorn med den ena sidan bortttaget?

Skulle tro att skärmningen blir sämre och risken för att störa eller bli störd är större…
Men det lär ju märkas... Märkas lär det…

• Oregistrerad
  • 2004-03-03 19:45

haha jag ska tänka på att inte kalla den för datan... ska nog döpa den till killroy haha

1
Bevaka tråden