Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smått o gott

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 20:30

Min nya mac har nästan inga program

Därför skulle jag behöva lite tips på program jag skulle kunna använda. Helst freeware. Har kollat runt på versiontracker utan att lyckas. Det jag vill ha just nu är:

1. FTP-klient. Lätt gränssnitt. De jag provat hittills har inte kunnat hålla uppkopplingen mer än 1minut eller inte lyckats koppla upp alls.

2. IRC-klient. Provat en del där också men ingen som fallit mig i smaken. Ska kunna koppla upp sig mot flera servers.

FTP-klient: Transmit från www.panic.com
Funkar bra och är billig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 20:43

Transmit var den senaste jag provade. Gränssnittet var så jag ville ha det, men den lyckades inte hålla uppe kopplingen till ftpn. Efter ett tag stod det "stalling" o sen sa den att det blivit timeout. Någon inställning jag missat?

FTP Klient: NetFinder.. väldigt trevligt program, lätt att konfigurera. Transmit är också bra..
IRC Klient: X-chat Aqua. Är man van vid Linux X-chat så är detta inga problem att hålla på med.

bara att dra hem från macupdate som för övrigt har massor med annan trevlig programvara.

1
Bevaka tråden