- Eva
- Medlem ●
- Sundsvall
Def en 17-tums PB på bilden!
Idag kan man läsa på Expressen http://www.expressen.se/index.jsp?a=111925 hur man kan få en snabbare dator gratis. T.ex uppmanas man att byta från Windows 98 till Windows XP.
Men - är det inte en mac på bilden?
Expressen MoFo:s, det är ju märkesintrång. PB 17" har sån personlighet att den känns igen utan någon logo. Alltså visar de en Apple-dator men pratar om windoz.
Hur mycket har de fått av M$?
Jag ==>
<== Expressen
Expressen är ju klassisk. Förutom att piratkopiera system har de infört ett nytt ord i svenskan: sportjetplan och Aftonbladet som har samma underbara klass har börjat tillämpa det nya begreppet "DVD-bandspelare".
Det är tragiskt att skräpet säljer, vare sig de skriver om flyg, datorer, bilar eller hemmabio finns det bättre och mer seriösa alternativ.:D
Det handlar inte bara om bildvalet, utan även om ordvalet. Han verkar utgå ifrån att det bara finns en typ av datorer - de som kör windows.
Det vore ju inte för mycket begärt om han la till; Så här gör du om du har en PC med Windows.
Ställde lite mer frågor och fick svar "med glimt i ögat". Han är förlåten.
OK, du är förlåten men jag kan inte låta bli att fråga på vilket sätt
det är gratis att köpa Windows XP? Samma sak gäller ju några av de
övriga råden.
I råd nr 4: Köp ny hårddisk
I råd nr 5: Köp Office 97
I råd nr 7: Köp extra hårddisk
I samtliga fall blir det ju pengautlägg. Gratis?
Du var mig en hård en...
Nå, om man ska vara exakt, och det ska man ju, så är det så här:
Det står faktiskt ingenstans att det är "sju gratis tips".
Däremot står det "snabbare dator gratis" och det stämmer ju - med hjälp av
gratisråden får man bra sprutt på sin långsamma dator.
Vill man sen vara lite mer avancerad så lägger man ut lite pengar och får
ett ännu bättre resultat.
Men tack - igen - för dina synpunkter!
mvh
/Fred
Journalister ...
Nej, kvällstidningsjournalister (och insider är inkluderade i den skaran).
1. Diskrensning... jo det är ju bra.
2. Diskfragmentering... njae... menar de månne DiskDEfragmentering?
Haha! Lite i klass med "virusprogram"
/Kristofer
PS.
3OPAH, har du gjort de där grymma animationerna själv? Jag gillar dem starkt!
DS.
Men det är ju Expressens vanliga stil pårubriker.
När Robinson-Zübeyde körde in i en snöhög stod det på löpsedeln "Robinson-Zübeyde i frontalkrock".
När en deltgare i melodifestivalen hade skämtat om Bert karlsson och Bert Karlsson svarade halvallvarligt med "det är ju synd att de inte mins vem som lärde upp dem..." så skrevs det på löpsedeln: "Storbråk efter Melodifestivalen - Det här fich du inte se".
De formulerar på ett sätt som får en att associera till något som är häftigt, men som tekniskt sett inte behöver betyda det man först tror, om man tittar närmare. Det är så smart gjort så att de alltid kan säga "men det står faktiskt inte uttryckligen att...".
Nä jag fattar inte heller hur nån vill köpa kvällstidningarna. Det undrar jag bara mer och mer varje gång jag ser deras dumma löpsedlar.
Men det är ju Expressens vanliga stil pårubriker.
När Robinson-Zübeyde körde in i en snöhög stod det på löpsedeln "Robinson-Zübeyde i frontalkrock".
När en deltgare i melodifestivalen hade skämtat om Bert karlsson och Bert Karlsson svarade halvallvarligt med "det är ju synd att de inte mins vem som lärde upp dem..." så skrevs det på löpsedeln: "Storbråk efter Melodifestivalen - Det här fich du inte se".
De formulerar på ett sätt som får en att associera till något som är häftigt, men som tekniskt sett inte behöver betyda det man först tror, om man tittar närmare. Det är så smart gjort så att de alltid kan säga "men det står faktiskt inte uttryckligen att...".
Nä jag fattar inte heller hur nån vill köpa kvällstidningarna. Det undrar jag bara mer och mer varje gång jag ser deras dumma löpsedlar.
Och därför säger jag igen, ... journalister (på kvällspressen)...
Det är ju en möjlighet att pressa ur folk lite mer pengar innan dom ändå köper en ny dator. Föresten kostar inte en ny dator det dom lägger ut på nytt system, hårddisk och den nya programvaran osv!!! "This article is sponsored by Microisoft" saknas nertill.
Men de har ju inte så otroligt fel... tänk om man satt och pulade med en 486:a och win 98 och försökte installera Xp på den...då blir man ju så sur när det inte funkar och springer iväg och snor en mac från en icke uppmärksam människa som jobbar på expressen. Allt gratis, allt gott.
Fast sen blir man ju så skamsen av att man stulit en mac från ngn och tejpar över äpplet för att man vet, med hela sitt hjärta, att man inte har rätt att äga ett riktigt äpple.
Nesligt är det enda jag kan säge... nesligt... fint ord det där; nesligt!