Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Route 66 & Garmin GPS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Nu behöver jag hjälp innan jag sliter av mig håret. Har köpt en Garmin GPS V och innehar sen tidigare Route 66. Nu vill jag koppla samman dessa två enheter. Hittills utan framgång. Jag har fått GPS:en att kommunicera med datorn med en seriell/USB adapter men inte med Route 66. Programmet känner inte av enheten. Är det nåt jag har missat här månne. Nåt extra program eller nån inställning. Tacksam för hjälp.

• Medlem
  • Haparanda
  • 2004-03-03 15:13

Det finns inställningar både i Garmin:en och säkert i Route 66. Titta i Route 66 vilket protokoll den har tillgång till. Pröva sedan att skifta på Garmin:en och se om kontakt uppnås. Jag vill minnas att protokoll på Garmin ändras i huvudmenyn under "gränssnitt" eller "system".

Ursprungligen av Ryberg:

Hej alla!

Jag har fått GPS:en att kommunicera med datorn med en seriell/USB adapter men inte med Route 66.

Hur vet du det? Har du den senaste drivrutinen? Från Keyspan? Version 1.8? Har du installerat och initierat den ( satt en bock i boxen ) under Systeminställningar/Nätverk/Nätverkportsinställningar?

Nu funkar det. Pust och stön. Äntligen. Att jag var tvungen att köpa en helt ny GPS för att komma dit är en helt annan historia. Det är bara att sopa under mattan och gå vidare.

• Medlem
  • 2005-07-05 10:12
Ursprungligen av Ryberg:

Hej alla!

Jag har fått GPS:en att kommunicera med datorn med en seriell/USB adapter...

Kan man köpa vilken seriell/USB adapter som helst? Jag har en Geko 201 jag gärna skulle umgås med...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 10:53
Ursprungligen av Enar:

Kan man köpa vilken seriell/USB adapter som helst? Jag har en Geko 201 jag gärna skulle umgås med...

Enar,

Dels behöver du en kabel som passar din Geko201. Denna kabel ansluter du sedan till en USB/Seriell adapter som du ansluter till din Mac.

Mer om USB/Seriella adapters kan du läsa i denna tråd till exempel.

-Torkel

1
Bevaka tråden