Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förklara detta, den som kan...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 12:01

Det är lätt att bli besatt av att hålla ordning i iTunes, och för det mesta går det ganska bra, men just nu är det nåt som är på tok. Jag har organiserat mina mp3:or som så att jag har alla kompletta album i en genre som heter "Hela album" och allt annat i en genre jag kallar "Enstaka låtar" (kom fram till det här systemet efter att ha försökt kategorisera killar som Bonnie 'Prince' Billy och Lloyd Cole). Låtarna i Enstaka låtar har ingen information i Album-fältet, så när jag klickar på dom i Browse kommer det naturligtvis inte fram några Album. Problemet är då att jag få en skiva mer när jag klickar på All än när jag klickar på Hela album i Browse. Se illustrationen om det blev rörigt.

Det betyder väl bara att inget albumnamn oxå räknas in som ett album i All kategorin.

Tycker du verkligen att den lilla detaljen är ett problem?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 13:06

Hehe, ja. Det är ett stort problem. Sitter och klickar fram och tillbaka i flera minuter varje dag och funderar på vad som kan vara fel.
Jag tror inte att det kan vara som du säger, Viklund, för då hade det ju stått att det fanns 1 Album när jag klickar på Enstaka låtar också.

Tycker skivsamlingen (så långt man ser den) tyder på gott omdöme! Kan det inte vara så att du har taggat albumen olika, i ett fall. Kan vara ett mellanslag eller så.

1
Bevaka tråden