Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adapter med C-gänga för Canon XL1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Töreboda
  • 2004-03-04 15:53

En kompis har några fina objektiv med C-gänga som han skulle vilja använda med en framtida Canon XL1. Då är frågan om det existerar någon adapter för detta. Någon?
MVH BjörnO

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-04 16:58
  • Medlem
  • Töreboda
  • 2004-03-06 14:03

Tack för tipsen Johan och Mikael, men jag är rädd för att den adaptern inte fungerar med c-gänga. Jag skickade en fråga till personalen på bhphotovideo.com och fick svaret att det inte går att ansluta ett objektov med c-gänga. Nu har jag skickat samma fråga till scandinavian så får vi se vad de säger när man slipper språksvårigheterna.
Björn

  • Medlem
  • Töreboda
  • 2004-03-23 10:04
Ursprungligen av BjörnO:

Tack för tipsen Johan och Mikael, men jag är rädd för att den adaptern inte fungerar med c-gänga. Jag skickade en fråga till personalen på bhphotovideo.com och fick svaret att det inte går att ansluta ett objektov med c-gänga. Nu har jag skickat samma fråga till scandinavian så får vi se vad de säger när man slipper språksvårigheterna.
Björn

Tillägg 23 mars:
Nu har jag fått ett besked som jag inte ville ha. Lägger in det för att avsluta ämnet.

I believe it is physically impossible to make an adapter for c-mount. Even
if it was possible, I think you would be limited on the lens diameter
because it would be a recessed mount. I have heard of an Arri standard
adapter because the lenses seat farther away from the chip.
Tim Dillard

1
Bevaka tråden