Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra tempo på egen loop?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 11:33

På apples egna "riktiga instrument"-loopar så kan man ju markera dem i biblioteket och sedan ändra tempot för att höra hur de låter i olika hasighet. Detta verkar inte funka på min egna importerade AIF fil.. varför? jag menar, apple egna e ju också AIF filer.. det kan ju inte vara nån skillnad alls..

• Oregistrerad
  • 2004-03-05 13:47
Ursprungligen av Philip:

På apples egna "riktiga instrument"-loopar så kan man ju markera dem i biblioteket och sedan ändra tempot för att höra hur de låter i olika hasighet. Detta verkar inte funka på min egna importerade AIF fil.. varför?

Därför att det inte går. Direkt så dvs. Du måste göra om din loop till en Apple Loop.
Applikationen är gratis från Apple.

Ursprungligen av xis:

Därför att det inte går. Direkt så dvs. Du måste göra om din loop till en Apple Loop.
Applikationen är gratis från Apple.

Soft...vart hittar man den?

• Oregistrerad
  • 2004-03-05 14:03

vart hittar jag det programmet då??

• Medlem
  • 2004-03-05 14:14

ftp://ftp.apple.com/developer/Development_Kits/Apple_Loops_SDK_1.1.dmg.bin

När man kör installeraren hamnar "Soundtrack Loop Utility" i Utilities mappen som är det man ska använda. Jag har laddat hem det, men dock inte hunnit prova det än...

• Oregistrerad
  • 2004-03-29 14:08

Jag har testat det och det funkar sånär som på en sak; looparna man importerar spelas i dubbla tempot, och då även tonen, i musiken. Samma sak händer med andra lopar, men inte alla.

Go figure!

• Oregistrerad
  • 2004-03-29 14:59
Ursprungligen av Christopher Papastefanou:

Jag har testat det och det funkar sånär som på en sak; looparna man importerar spelas i dubbla tempot, och då även tonen, i musiken. Samma sak händer med andra lopar, men inte alla.

Det beror på hur appet ser på loopen. enkelt att åtgärda. ändra på antal "Beat" uppåt (eller neråt . . .) se hur bpm ändrar sig.

• Oregistrerad
  • 2004-03-29 15:20
Ursprungligen av xis:

Det beror på hur appet ser på loopen. enkelt att åtgärda. ändra på antal "Beat" uppåt (eller neråt . . .) se hur bpm ändrar sig.

Mjae, inte det som är problemet. Styra BPMen kan jag och det funkar som det ska, men det är det att de hoppar upp i ton och allt blir tokljust. Vissa instrument överlever iofs det men alla vocal parts blir ju totalförstörda.

När jag preview-lyssnar i Loop Utility så låter fortfarande den rätt, men efter import till GB så uppstår felet. Så jag antar att felet ligger i GB:s import-funktion.

• Oregistrerad
  • 2004-03-29 16:48
Ursprungligen av Christopher Papastefanou:

Mjae, inte det som är problemet. Styra BPMen kan jag och det funkar som det ska, men det är det att de hoppar upp i ton och allt blir tokljust. Vissa instrument överlever iofs det men alla vocal parts blir ju totalförstörda.

När jag preview-lyssnar i Loop Utility så låter fortfarande den rätt, men efter import till GB så uppstår felet. Så jag antar att felet ligger i GB:s import-funktion.

Dina loopar är alla 44.1/16 bit hoppas jag.
Jag har gjort en hel del loopar till GB ("snart i en butik nära dig" ) och har inte haft det problemet du pratar om.
Du får gärna mejla mig några st som du har problem med så kan jag ta mig en titt på dem.
loops@directionsinmusic.com

1
Bevaka tråden