Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför tar inte Apple hem reklamkampanjen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 13:42

Överallt i Stockholm ser man läcker iPod-reklam.

MEN när man idag (5/3) surfar in på www.apple.se så finns det ingenting som fångar upp nyfikna och tar hem kampanjen... ingen iPod på bild så lång ögat når!

Eller har jag missat något?

Du har inte missat något.

Helt sjukt är det.

Amatörmässigt. Jag har skickat ett brev till Apple om det. Postar svaret här när jag får det.

/c

Jo, ibland kommer det upp en iPod längst ner i vänstra hörnet. Men som sagt, det kommer upp slumpvis. Bra att du har mailat Christian.

/Kristofer

iPod är ju rätt stor i Sverige också, så det borde finnas en flik längst upp som det gör på amerikanska sidan.
iPoden är ju en rätt betydande del (just nu) för Apple.

• Avstängd
  • International user
  • 2004-03-05 20:40
Ursprungligen av wognum:

Överallt i Stockholm ser man läcker iPod-reklam.

MEN när man idag (5/3) surfar in på www.apple.se så finns det ingenting som fångar upp nyfikna och tar hem kampanjen... ingen iPod på bild så lång ögat når!

Eller har jag missat något?

Det har nog att göra med att det är Apple Sverige (Aka Oscar Bjers) som kör iPod kampanjen i Sverige, Medans det är Apple Europa som adminstrerar apple.se. De har nog helt enkelt inte pratat med varandra.
Vad jag kunde läsa ut av intervjuen med Oscar Bjers så har Apple sverige inget att göra med Apple.se.
Men du har helt rätt i att det är oproffsigt att inte utnyttja alla kanaler till synergi i en kampanj.
/mattias

iPod kampanjen som körs nu är ett beslut taget på Europanivå.
De kör samma sorts reklam just nu i 8st huvudstäder i Europa (siffran kan vara fel men nåt sånt).

Lite trist kan man tycka att de inte kör på stort omiPod istället för iLife på sin web, om inte annat för just dessa veckor...

1
Bevaka tråden