Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grammatikprogram

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag går en kurs och vi sitter på Windows med Word när vi skriver. Jag har egentligen ingen erfarenhet av Word sen tidigare, varken på Mac eller Windows, sedan tidigare. Nu gillar jag grammatikkontrollen som finns i programmet, det hjälper till väldigt mycket märker jag. Problemet är att jag ogillar det mesta av de andra sakerna i Word, alla autofunktioner och vissa klipp/klistra-konstigheter. Finns det nåt annat program för Mac OS X som har grammatikkontroll på Svenska? Fanns det nåt för Mac OS 8 som går att köra i Classic?

Det bästa jag hittat är Grim som är ett helt ok gratis javaprogram, tyvärr måste man vara online för att använda det.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-03-06 11:44

Jag passar på att fråga, finns det något grammatik program för engelska till antigen mac eller pc??

Grammarian Pro X från linguasoft.com - säkert massa andra som fixar engelsk grammatik också

Tyvärr finns det nog bara Word på svenska. Jag önskar det fanns inågon annan stans så man slapp Word som jag personligen placerar i kategorin mest irriterande program av de jag använder mycket.

/Claes

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-03-07 13:25

Gramatikprogrammet i Word är gjort av Lingsoft. Har inte kollat upp om de har program för Mac.

1
Bevaka tråden