Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera låtar direkt genom itunes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-06 17:41

Hallo...

Jag har fått ett problem då jag har varit allt för lat och laddat ner musik utan att sortera den...
det har då fått den eftekten att jag har en himla massa dubletter i mitt iTunes bibliotek.

Går det då att radera dom dubletterna helt från disken genom iTunes eller måste jag gå in i källfilen och radera filen för hand?

merci....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-06 17:53

Vet inte om det finns ett lättare sätt men om du controlklickar (eller kringla + R) kan du "visa filen" och kasta den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-06 18:43

Om du letar upp låtarna i "Bilblioteket" är det bara att radera (deleteknappen) så får du förfrågan om du vill kasta filen i papperskorgen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-06 20:10

Jo så lång har jag kommit....

Men i min data så åker dom inte i papperskorgen utan försvinner bara ut från biblioteket
Dom bör ju åka i papperskorgen när katten ställer den frågan!

får nog ta kringla+r tar ju lite tid, men är man slö i början får man lida pin mot slutet som i gamla PC takter! haha

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-06 20:22
Ursprungligen av atomlab:

Jo så lång har jag kommit....

Men i min data så åker dom inte i papperskorgen utan försvinner bara ut från biblioteket
Dom bör ju åka i papperskorgen när katten ställer den frågan!

får nog ta kringla+r tar ju lite tid, men är man slö i början får man lida pin mot slutet som i gamla PC takter! haha

Om du "deletar" i en spellista så åker inte filen i papperskorgen utan raderas bara i den listan. Du måste deleta i "Biblioteket" för att få upp rutan som Niklas visar. Då ska de inte annat än hamna där...

edit: som sagt...

kringla + backsteg eller bara del(ete)-kanppen ger detta meddelande och fungerar bra för mig:

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

kringla + backsteg eller bara del(ete)-kanppen ger detta meddelande och fungerar bra för mig:

Får inte rätt på det...

• Oregistrerad
  • 2004-03-06 20:19

om du vill radera en låt som ligger i en spellista (inte i biblioteket) så måste du hålla in alt när du trycker delete... i biblioteket kan du bara trycka commando+delete

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-30 18:50

Hejsan...

Jag fick hjälp och ordning på mitt iTunes utav hjälpen här! tack!

Det som va kruxet är att jag inte fattade att iTunes kopierar alla låtar in i mappen iTunes! det är inte genvägar som jag trodde!

Det va därför alla Låtar vart dubblerade, tripplerade!
Gör så att du tar bort alla låtar i iTunes mappen Sen flyttar du över mappen "musik" (som min hette) till iTunes mappen och nu ska det funka!

Det va mitt problem, men gjorde så och fick oxå 23gb mer i min HD

Men gör det inte om du inte vet vad jag menar utan fråga en gång till!

Ps alla spellistor, betyg och notiser försvinner! ds

mvh tobias

Kolla http://www.malcolmadams.com/itunes/index.php där finns massa av nyttiga skripter, även för att hitta kopior etc.

1
Bevaka tråden