Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om iCal...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man ifrån ett företags 2 macar, t ex, publicera och uppdatera händelser på ett intranät och lägga iCal på en win server. En adress dit alla kommer via sin browser och kan se händelser, nummer etc etc, oberoende av vilken dator man har eller vilken server man har?

MVH mattias

(kanske dum fråga, men jag är mycket impad av iCal och vad man kan göra med den. Tyvärr kan jag för lite om internetpublicering och dylikt)

Tror bara detta går om du har .Mac.

Ciryon

• Medlem
  • 2002-09-25 13:18

Om du använder Mozilla så finns det en kalender i betastadium, som klarar att prenumerera på iCal filer. Finns bara till PC, kommer komma till Linux sen.

Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska publicera filerna. Jag får det inte att fungera.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-09-25 19:06

Den där webbaserade kalendern som man kan se i en läsare kan bara frambringas om man publicerar sin kalender på en .mac-konto. Den skapas av Apples servrar utifrån den kalenderfil som du publicerar.

Jag är säker på att det går att göra som du vill, men jag tror att det krävs en duktig programmerare för att åstadkomma det.

(Trist att inget ska vara enkelt här i världen... )

php går väl på Windows.
Detta har diskuterats i annan tråd.

http://99mac.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=2;t=001155

1
Bevaka tråden