Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacDC - DC++ till Macen :D

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hittade den här länken häromdagen, vet inte om det har varit upe innan
Har dock lite problem med att lägga in tla på min burk så jag kan inte vara med o hjälpa killarna
som sitter o knåpar ihop den.
Men det verkar lovande

http://www.stacken.kth.se/~mhe/mac-dc.shtml

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 00:56
Ursprungligen av Dolleman:

Hittade den här länken häromdagen, vet inte om det har varit upe innan
Har dock lite problem med att lägga in tla på min burk så jag kan inte vara med o hjälpa killarna
som sitter o knåpar ihop den.
Men det verkar lovande

http://www.stacken.kth.se/~mhe/mac-dc.shtml

Ahhhhhhhhhh Äntligen en snygg och DC++ Baserad lklient till OSX.. funkar perfa!.. Tack!

Ingen som har provat o lägga in archGNU på sin dator o fått det o funka?
Arrgh *sliter håret* Den verkar kompilera o installera rätt men sen händer inget
Skit oxå

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-08 10:01

Humm... Kan lika gärna ta frågan här. Med det "vanliga" DC (Neo-Modus) till macen kan jag inte laddaner filer som innehåller å, ä eller ö. Har testat att ominstallera det men det har ej funkat. Någon som vet hur man gör? Får hem och testa det här DC:et sen, men jag gillar nog ändå Neo-Modus mer... DC++ till peeceee är ju så fruktansvärt som det kan bli...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 13:00
Ursprungligen av Max Wik:

Humm... Kan lika gärna ta frågan här. Med det "vanliga" DC (Neo-Modus) till macen kan jag inte laddaner filer som innehåller å, ä eller ö. Har testat att ominstallera det men det har ej funkat. Någon som vet hur man gör? Får hem och testa det här DC:et sen, men jag gillar nog ändå Neo-Modus mer... DC++ till peeceee är ju så fruktansvärt som det kan bli...

Neo Modus DC bör du skippa snarast, man blir knappt insläppt någonstans och så är det så labilt som ett program kan vara... DC++ är ett ypperligt DC program, GUI:et är inte det snyggaste men vad det gäller prestanda och funktioner... Det är Skrivet i C++ vilket ger betydligt högre prestanda än Neo Modus (Visual Basic).. Segar som fan när jag laddar i 10mb/s..

Testa DCGUI-QT (Tyvärr ganska segt på mac)
http://dc.ketelhot.de

MacDC avslutas hela tiden

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 16:29
Ursprungligen av macgunde:

MacDC avslutas hela tiden

Vad menar du? Att de lägger ner projektet ofta eller?

Att programmet oväntat kraschar hela tiden... Hoppas på att det kommer en uppgradering snart...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-03-08 16:39

Borde det inte gå på något sätt att porta dc++ för mac då källkoden finns?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 16:52
Ursprungligen av DepeO:

Borde det inte gå på något sätt att porta dc++ för mac då källkoden finns?

Yepp ännu bättre om de skulle porta oDC (baserat på DC++)
http://gempond.com/odc/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-10 13:29

Ojojoj.... MacDC verkade som en hel schysst DC klient, bara lite bugar å fixa sen kan man köra DC som på PC

fuck dude... det händer inget när jag söker. HÄLP

aah... nu funkar det. Tack för alla svar

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-03-20 14:02

Är det bara jag som har stora problem med den här klienten?

När jag väl kommer in på en hub (får ofta: "You are kicked because: Client unknown")
Så kan jag inte få fram några Dc.list. Dessutom kraschar den så fort jag börjar tanka något.

Någon som har tips på nån annan bra DC-klient förutom neo-modus?

"You ar kicked because: Client Unkown" är mest för att många hubbar tyvärr bara tillåter oDC och DC++ (och DC-GUI med tag aktiverad). DC-GUI är tyvärr alldeles för slö och ful för att vara användbar, dock har den en mycket fin funktion jag ej sett i någon annan DC-klient på varken mac eller pc, den kan ladda samma fil från flera personer samtidigt (laddar olika segment av filen etc) och då får man ner den snabbare än om man bara tankade från en enda person.
Den finns iallafall på http://dc.ketelhot.de/

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 19:32
Ursprungligen av Dave Lister:

"You ar kicked because: Client Unkown" är mest för att många hubbar tyvärr bara tillåter oDC och DC++ (och DC-GUI med tag aktiverad). DC-GUI är tyvärr alldeles för slö och ful för att vara användbar, dock har den en mycket fin funktion jag ej sett i någon annan DC-klient på varken mac eller pc, den kan ladda samma fil från flera personer samtidigt (laddar olika segment av filen etc) och då får man ner den snabbare än om man bara tankade från en enda person.
Den finns iallafall på http://dc.ketelhot.de/

Samma funktion finns i DC++ och oDC på PC

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-03-30 09:56
Ursprungligen av Dave Lister:

"You ar kicked because: Client Unkown" är mest för att många hubbar tyvärr bara tillåter oDC och DC++ (och DC-GUI med tag aktiverad). [/url]

Dom är det så att MacDC utger sig för att vara DC++

Mäha det där shakespeer...

Hej

Jag letar och letar, och letar lite till. Men jag hittar fortfarande ingen Shakespeer install fil.
Vart hittar jag den? säg nu inte på sourceforge.net ... där hittar jag inte den.
Tacksam för svar

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 23:12

http://www.stacken.kth.se/~mhe/mac-dc.shtml

den länken funkar inte för mig varför intee?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 00:21

Skumt! Den fungerar i Safari & Exploder för min del iaf..

Jag har använt olika DC varianter lite av och till men på senare tid har jag helt gått över till Bit Torrent med Azureus som klient. Ok, begränsat utbud men ändå snabbt och bra.

/TM

Tips:
XFactor (kolla via Versiontracker), en helt ny avknoppning från Poisoned! Mycket bra.

jockeleu: Den funktionen finns inte på DC++ och oDC.
Där laddar man varje fil separat från en user åt gången, i DCGUI kan man ladda samma fil från många users samtidigt precis som tex BitTorrent eller edonkey-nätverket fungerar med sina nerladdningar. Jag använder både DC++ och oDC på min pc och har aldrig sett någon sådan funktion i något av dom två programmen. Om den finns så är den gömd på något konstigt sätt där man inte kan hitta den isåfall.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-30 12:30
Ursprungligen av Dave Lister:

jockeleu: Den funktionen finns inte på DC++ och oDC.
Där laddar man varje fil separat från en user åt gången, i DCGUI kan man ladda samma fil från många users samtidigt precis som tex BitTorrent eller edonkey-nätverket fungerar med sina nerladdningar. Jag använder både DC++ och oDC på min pc och har aldrig sett någon sådan funktion i något av dom två programmen. Om den finns så är den gömd på något konstigt sätt där man inte kan hitta den isåfall.

Jag har sagt det innan och ajg säger det igen, JA man kan ladda hem samma fil från många users sammtidigt med både oDC och DC++, fr¨gar du en gång ill så förklarar jag tillochmed hur

Det är ingen knapp, utan man måste hitta två likadan källor, och sedan välja download too osv..osv..osv..

Det där är bara att lägga till källor, den laddar inte ner från flera users samtidigt för det.

Ursprungligen av Dave Lister:

Det där är bara att lägga till källor, den laddar inte ner från flera users samtidigt för det.

Precis. Jag vill gärna se hur han gör för att ladda ifrån flera samtidigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-05 16:19
Ursprungligen av Dave Lister:

Det där är bara att lägga till källor, den laddar inte ner från flera users samtidigt för det.

Somsagt jo det gör det, jag söker efter alternativa köllor och lägger till de till den pågående nerladdningen...samma fil laddas från 1-10 pers me olika hastugheter och filen blir färdig snabbare..

Ursprungligen av jockeleu:

Somsagt jo det gör det, jag söker efter alternativa köllor och lägger till de till den pågående nerladdningen...samma fil laddas från 1-10 pers me olika hastugheter och filen blir färdig snabbare..

Det var då konstigt, har aldrig sett någon hastighetsökning även om jag lagt till 30-70 sources till en nerladdning som gått hur slött som helst..
DC++ och oDC HAR inte den funktionen, därmed basta.
Om du har den funktionen har du någon väldigt konstig specialversion som inte existerar för allmänheten.
Det är BARA DCGui-QT som har den funktionen av alla dc-klienter jag testat.
Du blandar nog mest ihop med att tanka flera olika rar/zip-filer från samma release från flera olika users, men det är ändå bara en fil per person du tankar, aldrig samma fil från flera users samtidigt.

Hjälp!!

Ok nu har jag fått hem Shakespeer...

MEN hur får jag igång det??
Jag får absolut inte fram någon ruta eller något annat. Shakespeer ikonen lägger sig i dockan sen händer det inget mer!
Vad ska jag göra??

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-10 20:39
Ursprungligen av maccen:

Ok nu har jag fått hem Shakespeer...

MEN hur får jag igång det??
Jag får absolut inte fram någon ruta eller något annat. Shakespeer ikonen lägger sig i dockan sen händer det inget mer!
Vad ska jag göra??

Tacksam för svar.

Tryck cmd(Kringla, äpple, bulle)-O eller gå upp i menyn (Arkiv?) och välj Connect

Bevaka tråden