- 12moons
- Medlem ●
- 2002-09-26 02:36
Vet inte om jag ska posta detta inlägg här eller under Livsstil under Allmänna Forum...
Det får bli här eftersom det både rör mjukvara och livsstil (tror jag)...
Hoppas ni ursäkter att jag drar till med en sådan rubrik och detta inlägg, men just nu känner jag verkligen så här...
Jag har, liksom många andra, ett Email-konto hos MS HotMail...
Varje dag när jag kollar denna Email så finner jag ALLTID en massa jäkla porrmail och andra obskyra erbjudanden i min inbox.
Detta trots att jag har slagit på mitt filter under Options.
Det har till och med gått så långt att jag fyllt min kvot av filter, man kan tydligen "bara" ha ca 35 filter påslagna...
Jag har dessutom, under en längre tid, tvingats "blocka" en enorm mängd Email avsändare och domäner som dessa skitmail kommer från...
Jag är trött på skiten nu, det räcker !!!!!
Nu har jag börjat fundera på att gå andra vägen istället...
Jag börjar "i fel ände" och nystar, jag tänkte faktiskt börja bojkotta HotMail och dessvärre, alla andra mjukvaror som kommer från MS.
Detta trots att jag tycker att både Explorer och Office funkar utomordentligt bra. Jag vill liksom inte ge upp dessa program bara för att en massa skitmail härstammar från HotMail.com och/eller MSN.com
Men nu är det ju liksom snart dax att börja på ny kula, det verkar som om Mac OS X 10.2 äntligen kommer bli lite stabilare och fungera bättre än det gjort hittils.
Det kommer ju även en hel del bra program till OS X numera...
Detta innebär tyvärr att jag ämnar leta upp en alternativ browser som funkar tillfredställande, ett bra alternativ till Office / Entourage, och sedan systematiskt blockera ALLT som kommer till min inbox i mitt Email program (läs Eudora) som har avsändare hotmail.com eller msn.com...
I förlängningen av detta beslut så ska jag även be alla mina vänner som har ett mailkonto hos HotMail eller MSN att antingen fixa, eller så har dom redan ordnat, ett annat mailkonto...
Varför ?
Jo, jag är som sagt jäkligt trött på att varje dag tvingas rensa i mina inboxar på detta sättet.
Mängden med skit som cirkulerar på nätet bara ökar för varje dag som går och nu räcker det liksom...
Jag har fått nog...
Så nu efterlyser jag lite mjukvara som kan göra det jag behöver utan en massa inblandning av farbror Gates utbud av programvaror...
Detta gör jag inte på grund av att jag hyser ett brinnande hat mot MS, utan faktiskt för att dom inte gör saken bättre genom att t.ex. tillåta mig skapa fler filter i mitt HotMail-konto för att på så sätt sortera ut den sortens skitmail som jag får i min inbox.
Det är inte det att jag inte gillar Explorer, den fungerar alldeles utmärkt, men jag vill ju inte stödja den typen av tillverkare som inte ser om sina kunders behov...
Visst, visst, HotMail är ett gratis mailkonto och man kanske inte kan begära så mycket just för att det är gratis, men ändå...
Bara för att det är gratis så behöver man inte ge folk begränsningar i de möjligheter som redan finns...
Låter jag som en gnällspik eller är det fler som är trötta på skitmail i sina inboxar ???
Eller är jag helt fel ute ???
Om det är fler som tycker som jag, vad har ni för tips att komma med när det gäller problemet med skitmail ?
Kom också gärna med förslag och bra tips om en ny browser och ett "Office-wannabe"-paket...
iCal har jag såklart redan !!!
[ 26 September 2002, 02:38: Meddelandet ändrat av: 12moons ]