Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB x2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 22:27

har haft min ibook i några veckor nu och vill nu föra över några filer från min PC
har sett i några trådar att man ska kunna föra över filer med bredbandskabel men jag har inte riktigt fått till det . . .

kom på en sak idag som i alla fall jag tycker borde fungera, nämligen om man köper en kabel som har usb-kontakt i båda ändarna och kopplar den mellan ibook:en och pc:n, borde inte det bli samma som när jag kopplar in min digitalkamera, alltså att en hårddisk dyker upp på skärmen och att jag då kan dra filer emellan?

tror ni att det fungerar?

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-08 22:41

Nope, det går inte att göra så med USB.
Har du FireWire på PCn också kan du dock skapa ett nätverk mellan dem med en FireWire-kabel... men vad är det du inte får att funka med en vanlig ethernetkabel?

• Oregistrerad
  • 2004-03-08 22:51

så det går alltså bra med den principen jag tänkte om man kör firewire istället? inga övriga inställningar som måste göras?

ethernetkabeln...ja du...har ju en router som pc:n och ibooken är kopplad till, så de är ju som ett slags nätverk redan...förstår bara inte hur jag ska ställa in allting "åsså delar du ut ip" osv, inte vet väl jag hur jag gör det!

skulle uppskatta en väldigt grundläggande guide för hur jag ska göra

1
Bevaka tråden